Förra veckan hade vi hoppning. Trodde först vi skulle hoppa studs men det var bom, kryss, galoppbom, kryss, galoppbom, kryss.
Jag red kallblodsstoet. Fortfarande lite besvärligt att få henne att gå fram, hon verkar vilja välja lite själv
. Men sent omsider trillade polletten ner att jag liksom måste trycka ut henne till spåret, gick inte att bara "styra".
Inget bus denna gång, men hon är verkligen glatt inställd till bommar och hinder. Trots detta blev det varannan gång lite överilat och varannan gång lite för segt. Kändes väldigt tryggt i alla fall och tycker nog att det gick rätt så bra
Igår fick jag byta häst. Ett stort mörkbrunt sto fick jag rida. Något halvblodsaktigt tror jag
. Den här damen gick framåt utan problem, det var värre med att göra halt och stå stilla
. Hon hade gått passet innan och kändes väl uppvärmd och absolut rätt så fin, men jag fick passa så att hon inte blev för djup/bakom hand. För att vara första gången med henne så gick det ganska bra. Lutar mycket åt att rida barbacka nästa vecka om jag får rida henne då. Hon ser lite vass ut men hade rätt så mjuk trav. Galoppen kändes också helt okej. Det är evigheter sedan jag red barbacka ordentligt.
Imorgon ska jag också rida, på en blåbärshoppning 60 cm
. Har inte ridit hästen jag fick tilldelad men det går nog bra ändå