Jodå, lite kanske. Men man gör väl kanske alltid reklam för den man rider på pm fråga om du vill.Ingen som vet något om ridskolorna i Uppsala?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jodå, lite kanske. Men man gör väl kanske alltid reklam för den man rider på pm fråga om du vill.Ingen som vet något om ridskolorna i Uppsala?
Ok. Jag gör detJodå, lite kanske. Men man gör väl kanske alltid reklam för den man rider på pm fråga om du vill.
Ingen som vet något om ridskolorna i Uppsala?
Efter uppehåll från ridskolan, där dom haft ridläger under sommaren, så är det nu dags får höstterminen
Är verkligen taggad för en ny termin och hoppas det blir en fin höst med mycket uteritt
Tror det är vanligt med läger delar av sommaren. Sen brukar de väl få ledigt ocksåGår ridskolehästarna läger under sommaren? Får de ingen semester?
Fast då får man väl avpassa betet? Har man ett gäng lättfödda ponnyer, så är det väl lämpligt om man har ett magrare sommarbete.På min ridskola var hästarna inte lediga så många veckor under sommaren, det var lite sommarridskola (en dag i veckan) och ridläger och kurser och uteritter men jag tror att de flesta fick iaf lite ledigt. Oavsett så var det inte lika hårt arbete som under terminerna hela tiden. Förra året var flera hästar lediga längre perioder och de blev så feta på sommarbetet att de inte orkade med ridskolan i början av terminen. Det var inte optimalt.
Fast då får man väl avpassa betet? Har man ett gäng lättfödda ponnyer, så är det väl lämpligt om man har ett magrare sommarbete.
Sen är det såklart så att hästarna kommer att ha tappat en del efter att ha gått på bete sex veckor, men tar man det lite lugnare de första veckorna efter betet (och det kan ju vara skönt för ryttarna också...) så är de snart i form igen.