Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag harvar på i gamla spår, det känns som utvecklingen uteblir. Hade tyvärr lite för fullt upp annars hade jag nog bytt anläggning nu men som jag måste fixa in både mig och dottern blir/är det svårt så här i storstadsområdet att hitta nytt med lediga platser för oss båda i rätt nivå.
Tyvärr inte. Många års kö överallt och tyvärr leder det till att de flesta ridskolor trycker in fler i varje grupp eller gör löjligt korta lektioner.Är det inte tvärtom lättare i ett storstadsområde att hitta en ny ridskola, det finns ju mer att välja på?
Tyvärr inte. Många års kö överallt och tyvärr leder det till att de flesta ridskolor trycker in fler i varje grupp eller gör löjligt korta lektioner.
Ex R ridklubb. Där är grupperna ca 20 barn på en lektionstimme. De delar gruppen så du blir a eller grupp b. Sedan rider grupp a först under jämna veckor och udda först under udda. Det är inkl uppsittning och avsittning 30min ridning/v. De övriga 30min har barnen vad de kallar teori. Borsta och iordningsställa häst osv. Detta för det facila priset nära 300kr/barn/v.
På min ridskola här i Stockholm är de kö till grupperna, vet att de är några som köat typ 2 år.Jag håller med om att det låter orimligt. Men storstad, det måste vara Göteborg då? För i Stockholm är det inte så.
Fast alla ridskolor har ju inte en sån kö, framför allt inte för rutinerade ryttare.På min ridskola här i Stockholm är de kö till grupperna, vet att de är några som köat typ 2 år.
Jag håller med om att det låter orimligt. Men storstad, det måste vara Göteborg då? För i Stockholm är det inte så.
Inte i Göteborg heller.
Var rider du?Började på ridskola idag igen. Två år sen sist, och det kändes riktigt, riktigt kul och bra!
Är på ett ställe där man har möjlighet att boka in sig per gång på förmiddagen onsdagar och fredagar, vilket passar mig som jobbar skift utmärkt då jag har svårt att kunna vara med i en fast grupp.
Red en häst i dag som jag ridit litegrann tidigare, men för två år sen då. Han hade coolat ner sig och blivit väldigt trevligt så det var kul!
Utomlands? För så många fler storstäder finns ju inte.
Var rider du?
Jag ser fram mot att utvecklas som ryttare i år, och tänker även börja engagera mig i själva föreningen . Inlett året med en privatlektion och en hopplektion, och känner mig supermotiverad! Nu börjar vårterminen nästa vecka
Askims ridhusVar rider du?