Ridskoleryttare 2012

Sv: Ridskoleryttare 2012

Från måndagens lektion på ridskolan vilket resulterade i en barbacka lektion för mig då hästen fått skav av sadelgjorden.

530113_10151050145098042_2076516098_n.jpg

546228_10151050145308042_1333393904_n.jpg

552135_10151050145423042_2092052852_n.jpg

396538_10151050145558042_1444519605_n.jpg

551690_10151050145648042_2094389702_n.jpg

530013_10151050145888042_43346266_n.jpg

Har ridit 2 uteritter en endast skritt och en skritt o trav, sedan 3 dressyrlektioner på det hittills.

igår var jag med på en programridning på ridskolan som hmm gick katastrofalt dåligt, då fröken envis ansåg att hon inte alls skulle springa dressyrprogram ;) märrar :devil:
Men kändes fin i början på framridningen och några delar av programmet där hon inte stannade och bråkade, kändes helt okej.

*KL*

Idag lekte vi på WE-banan. Red över träbro, slalom och åttor, repgrind, plocka upp tillbringare från en pall, anfall-trätjur-och-repögla-med-lans och så vidare.

Hästen jag hade är 167 hög, men ruskigt lättmanövrerad och snäll så det gick bra, till och med tillbringaren fast jag fick luta mig så jag trodde jag skulle halka av. :D

Rolig lektion. Nästa gång är det hoppning.
Jag har anmält mig till hopptävlingen nu, det är en sån där "lektionstävling" med några små hinder bara. Men man ska ju börja nånstans...

En lektionstävling är väl jättebra att börja med? :)

KL

Jag var och red i lördags, red en häst som skenade runt ridhuset med mig sist jag red den :p Nu skulle vi ut i skogen och hoppa så jag var något nervös. Men det var klockrent, superfin och bara hoppade! Lugn och kontrollerad om än pigg, var hur kul som helst!

Kul! :) Jag var där och red några gånger i somras när de hade strölektioner, var riktigt kul! :) Fick rida Ross, Rafael och Kalle om du känner till dem :D

Så roligt! :)
Rafael har jag aldrig ridit, men Kalle är suverän på hopplektionerna och Ross är en av mina favoriter! :)

Rafael var det inte mycket gas i :D Fick beröm för mitt engagemang i framåtdrivningen, vi skulle dessutom hoppa så det var full fräs som gällde :rofl:

Kalle var ju fantastisk! :love: Den hästen skulle jag gärna rida mer, vilken härlig galopp!

Ross var fin men spänd! Otroligt söt häst. Hon som hade lektionen verkade dock bli lite putt när jag kallade honom ponny :angel:

KL.

Har nu hunnit rida här uppe på Wången några lektioner och det är så roligt! Har verkligen kärat ner mig helt i de här små Islandshästarna :love: Lektionen idag var mycket tempoväxlingar mellan skritt-trav, trav-skritt och skritt-tölt, tölt-skritt, även lite skänkelvikningar i båda varven. Börjar äntligen få lite koll på det där med tölten, skönt :D

*kl*

Galoppbommar i tisdags.
Tyckte inte Vicke kändes riktigt... som han. Men inte halt, inte oren eller ofräsch på något sätt. Men kändes liksom inte helt rätt.
Men klockren på lektionen och var superfin!

Kommer till stallet i torsdags för att titta på sambon. Vicke superhalt :(

Så fick ta en annan häst igår på hoppspecialen. Bellebus :love:
Skulle "tukta" honom då han tydligen inte uppfört sig så väl i veckan.
Men var aldrig några problem. Studs på snett igenom och sen båge ut på ett räcke.
3 oxrar på andra långsidan med 6m emellan.

Klockren på allt! Finaste finaste hjärtat!

Jag får rida 8 lektioner i höst som betalning för att jag hjälper till på handikappridning en gång i veckan. Ska rida första gången på onsdag. Jag red på denna ridskola några år på 90-talet och har på senare år varit med på några prova på-ridningar och dressyrkurser.

Irish Suzy 18 år
Suzytrav256.jpg

Suzygalopp256.jpg

Hopplektion igen.
Eftersom min fortfarande är halt så fick jag ta ridskolans nya stjärna Shakira.
Har sett andra rida henne men aldrig suttit på henne själv. Fått känslan av att hon är ganska stark, KÄNSLIG!! i munnen men ärlig och inte dum på något vis.
Satt upp och det kändes som en tickande bomb, var som att sitta på ett berg som kunde sprängas när som helst.
Anyhow.
Framridningen var katastrof, stannade o vägrade gå fram, bytte galopp bak i högervarvet flera flera gånger, fattade knappt vänster galopp.
Men sen när vi började hoppa, vilken fart de blev!

Hon påminner himla mycket om min finaste Ådisan som gick bort i våras. :love:

Gillart! Nu är de en heeel vecka till nästa lektion :(

Låter som en positiv upplevelse ändå?

KL

Min förra lektion, hoppning, hoppade en serie utmed medellinjen. Gick väl okej, men det var bara inte roligt. Satt på en häst som jag är rädd för sen tidigare, och ja. Det är helt enkelt inte roligt då.

I kväll har jag ridit lektion. Red Welsa, ett 19-årigt slaskasto som är min häst på handikappridningen. Hon är ca 165 cm och grov.
Vi var 7 ekipage i lilla ridhuset, några av hästarna var mer utrymmeskrävande men W är ganska långsam och vändbar trots sin storlek.
Gjorde volter vid A och C i trav och galopp vilket fungerade bra när det inte var någon i vägen. Trav i tre bågar med bommar var svårt, men några gånger lyckades vi hålla traven.

Det var det absolut!
Känner igen det där med rädslan för vissa hästar.
Spelar ingen roll hur dom uppför sig så blir man ändå inte riktigt nöjd för man är så jäkla rädd.

Det var det absolut!
Känner igen det där med rädslan för vissa hästar.
Spelar ingen roll hur dom uppför sig så blir man ändå inte riktigt nöjd för man är så jäkla rädd.

Åh, precis så känner jag! (Det fetmarkerade). Det var ju verkligen så. Hästen gick jättefint och började tom mjukna på slutet och sluta fjanta sig, men jag var ändå inte nöjd, för jag satt och var rädd hela tiden. Sa iaf till ridläraren så jag slipper den hästen i framtiden, blir spännande att se vad det blir imorgon!

Jag slipper min skräck nu också för han är halt.
Jag är också spänd på vilken häst jag ska få. Jag gissar nyförvärvet Shakira eftersom de gick så bra sist.
Så henne gissar jag på :)

Hade fel :) Fick Karma, fullblodsstoet som jag också gillar.
En riktig fuxmärr ;) men hon var väldigt fin i tisdags. Det tiltade lite i huvudet på henne när vi skulle börja galoppera efter att ha gjort skänkelvikningar, då började hon slänga sig på skänklarna och springa på tvären.
Men annars var hon riktigt fin :)

Hejsan har så mycket och berätta nu..
I somras var jag på ett ridläger och då hade jag en maxad d-ponny sto Kalinka heter hon. Hon är het vid hoppning och vi skulle hoppa några hinder och hon var som vanligt het såklart men det var skojigt och så helt plötsligt svängde hon höger och jag vänster i galopp och jag landa på marken skrapa upp knät men ingen större fara. Hoppade upp igen och körde om. Mitt bästa minne var hoppning och när jag red Barbacka och ramlade av :) heheh

Men nu är det inget lov längre :( nej men jag gick en dressyr kurs för non vecka sen då hade jag Kalinka och hon är rätt så strulig men det gick skit bra så jag blev väldigt nöjd av att ha henne.:) Men sista gången vi skulle ett dressyr program hade hon tappsko och var lite halt. :( så då fick jag Bobbo en valack på 1,64cm.

Jag rider ju nu 3 gånger i veckan onsdagar, torsdagar och lördagar ibland blir det söndagar istället för lördagar. Onsdagar och torsdagar är det på finntorp
Och lördagar/söndagar Ramsberg med Leif medin. Skojigt :) hejdå :)

Jag slapp min skräck också, fick istället stallets planka haha. Han var dock oväntat fin, gick i jättefin form i skritt och trav, sen blev det kaos i galoppen men jag vet iaf varför :D Ingen ridning i lördags, och ingen på lördag, så det dröjer drygt en vecka till innan jag får rida!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla! Jag har några frågor som jag behöver hjälp med för att kunna reda ut dem i mitt huvud, alla svar är guldvärda. Fyller18 i...
2
Svar
22
· Visningar
4 846
Senast: Grana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar