Jag kom på att jag glömt att uppdatera förra veckan!
Fick rida stor brun ponny (möjligtvis är hon kanske liten häst till och med). Jag har ridit henne förut, aldrig riktigt lyckas korta upp henne så bra, hon är aning lång. Så har trasslat lite med mindre volter i galopp och trav, hon bryter av och ur galoppen för hon är inte tillräckligt ihopriden. En annan grej jag kunde minnas med henne var att hon kunde bli antingen stark och lite stjärnkikare eller att hon går i någon konstig rollkur, men med kroppen lång.
I alla fall, igen skulle vi fokusera på tyngden i stigbyglarna och stadigheten i skänklarna. Vi gjorde någon form av potpurri av dressyrning med skänkelvikningar, fram och bakdelsvändningar, öka och minska volter. På volten skulle vi börja med hästarna utåtställda och liksom putta ut dem så de kom ut på volten utan att ramla inåt på volten. Sedan väldigt långsamt ställa inåt igen och känna att vi hade kvar stödet i yttertygel.
Det var skitjobbigt, fuxen jag ridit mycket på senare tiden kan man ju inte ta jättehårt i, den här trivdes med lite mer stöd från handen och typ alla mina armmuskler är borta
Hon var ganska nice dock! Jag hade glömt hur otroligt bra hon är på att tuffa på, hon är en sån där häst man kan gasa på till en hastighet man vill ha, och sedan släppa allt så kommer hon bara gå på i den hastigheten i all evighet känns det som.
Hon är lite tittig för läktaren, så hon tittar lite extra om det händer grejer där uppe, men så fort jag gav henne lite extra stöd vid läktaren var det inga problem.
Jag lyckades i alla fall rida ihop henne, och den mesta av tiden hade hon huvudet i en bra position, så det var en superlyckad lektion!
Hoppades på att jag skulle få henne i går igen. Men nu är jag förkyld så det blev inget i går
Hoppas på igenridning lektionen innan nästa vecka, jag älskar dubbellektioner!