Ridponnyavel

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ChilliPoP
  • Startdatum Startdatum
C

ChilliPoP

Vad har ni valt för ridponnyhingstar till era ston i år och varför?

Vi har valt Speyksbosch Diablo för hans gångarter och fina ponnytyp.

Chillipop.

Sv: Ridponnyavel

Mmm, Diablo är en riktig läkerbit!:love: Det blir nog bra!

Jag använder normalt inte seminhingstar på ponnyerna eftersom jag tycker att det blir väl dyrt, men i år var det extrem värmebölja när stona skulle åka så trots att vi hade full ventilation på lastbilen och körde på natten (provåkte med en annan häst) så var det olidligt varmt. Helt uteslutet att köra stona med föl vid sidan 30 mil i den värmen. Så det blev semin i år. En utlandsstationerad hingst till två av stona och Top Nonstop till den tredje.

Min plan var att betäcka med diablo nästa år, men verkar inte som att han ska gå i avel då. Eller? Någon som vet något om det?

Måste nog slå en signal till dem och höra...

Nej han kommer inte att betäcka nästa år,han ska ut och tävla,Tyvär.

Senast ändrad av en moderator:

Det finns inget svar på det förräns nästa år vid betäcknings sässong, hurvida han är i avel eller ej. Nu är han inte längre i avel för 2009 utan är tillbaka hos sin ryttare igen. Han ska till Holland och tävla snart!

Jag vill se kort på fölisen sen :d

*kl*

Inte fler som ska betäcka med ridponny? :o

Ludwig2.jpg
[/IMG]
Arhults Ludwig e. Speyksbosch Diablo

Ludwig3.jpg

Jag blir ev med angloarabsto i år men hinner inte betäcka med rp hingst i år. Har du något förslag på RP hingst till nästa år?
strax under 160 med hoppförmåga och mindre bra gångarter. Exteriört bra för övrigt.

Nu har jag ett helt år på mig att bestämma mig men eftersom jag nu ger mig in i en ny djungel så skadar det inte med lite hjälp :p
Lista alla hingstar som gett bra ihop med anglo + som håller storlekarna någorlunda.

Bra då vill jag gärna se honom, våga inte kastrera den då :)

Haha! Var det inte du som skulle lägga aveln på hyllan;)??

Phu, vad skönt att inte ha något sto, JISSES vad många hästar man skulle ha då efter ett par år:o.

Haha! Var det inte du som skulle lägga aveln på hyllan;)??

Phu, vad skönt att inte ha något sto, JISSES vad många hästar man skulle ha då efter ett par år:o.

Jodå, aveln lägger jag på hyllan, ska bara ha underhållningsavel med 1 sto om året att betäcka så jag inte glömmer bort hur man gör ;)

Du får gärna pm om dina egna hingstar, jag har tappat bort häftet jag fick i Nybro. Jag vill veta om alla B el C RP hingstar. Ska jag använda mig av sekt B så blir det nog Rimskij el Besk. :laugh:
Sec C Hingsten Pentyparc shonnyn dhu kommer att vara på semin nästa år, jag har ett mkt trevligt ettårssto e honom undan arabsto, och har gjort samma kombination i år också.
Ska du börja med lite ridponnyavel så är ju ett bra anglosto guld värt, vilka härliga kombinationer du kan göra :D

Tack för tipset men jag vill bara använda mig av RP hingstar kat B o C om jag skaffar mig ett anglosto.
Jag vill inte ha små mkt massa som det kan bli från sekt C.

Vårat BRPsto är konstaterad dräktig med S. Diablo på 20 dygnet.

Vi hoppas på en fölunge som har trevligt temperament, bra gångarter och lätt i typen.

Chillipop

Min new forest är seminerad med Veronas Gerswin :)

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 851
Senast: Kajsalisa
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
23 24 25
Svar
481
· Visningar
58 070
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka