Ridövningar?!

B

Becca000

Någon som har tips på stärkande ridövningar? Har slut på idéer... Rider en häst som har ganska svårt att bära sig samtidigt som hon är väldigt het och känslig så behöver tips på lugnande, stärkande övningar. Vore jättesnällt med tips! :)

Sv: Ridövningar?!

Ja det kan bli torka ibland :P
Har själv en häst som är väldigt het och framåt och har blivit lite vinglig men nu så sa tränarn till mig att gör mycket öppnpr och slutor, gärna halvöppnor och halvslutor...det stärker hästen vinglighet och hästen blir stadig.
funderat på akademiskt?? det är väldigt avkopplande och är rättså lungt....bara ett tips :D väldigt kul oxå :D

Sv: Ridövningar?!

Var på clinic för Jens fredricsson för ett tag sedan, och han brukar göra övningar som hette något i stil med "hela havet stormar" hihi kommer inte ihåg hans namn på det, men tänk att du delar in banan i fyra dela så halvvägs in till medellinjen dvs en fjärdedel dit in ska du trycka hästen (som en skänkelvikning) och tillbaka igen trycka in den och ut igen. Sen skulle man även skjuta ut bogen i volter, så att du går som en sluta (tror jag det blir va) genom volterna. SUCK detta är jätte svårt att förklara hoppas du förstår något av det jag förösker svamla ihop, detta skulle hursomhelst vara väldigt stärkande och bra för vingliga hästar.

Liknande trådar

Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
625
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
8 796
Senast: Ponsa
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
1 725

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka