Ridövningar till barn mellan 3-15år

L

Lohmeier

Jag har börjat hålla lektioner för barn i olika åldrar!
de som är lite älder runt 14-15 som rider de "stora ponnysarna" har jag inga problem med att "plåga" de dycker hela tiden upp något i huvudet jag kan hitta på med dem.. som kan lite mer!

Jag tycker dock det e svårare med de mindra barnen. som är runt 4år. som rider shettisar
o de grupper som bara ridigt 3-4ggr. oxå på shettisar.
jag vill gärna ha tipps. de e inte alltid de vill trava, o ibland e bara alla ledsna eller vissa vill trava o vissa inte.

Vill gärna ha tips om vad jag kan hitta på med dessa små charmtroll!
hade lagt upp en "laberint" som de tyckte var lite skoj! de alla rider utan ledare!
utom en grupp, men de ska snart sluta ha ledare de oxå!
det e verklige ninte lätt o få alla till att lyssna på mig iheller!

så det blir mäst slalom mellan koner & laberinter! men vill ju hitta på något skoj med dem!
tacksam för all hjälp!

Sv: Ridövningar till barn mellan 3-15år

Jag är ingen idéspruta direkt, men när jag hade en mini-grupp som det kallades gjorde vi olika övningar med svängar, halt osv.
Man fick ropa en bokstav, och alla som började på den bokstaven skulle göra halt m.m.

Ungefär såhär:
"Alla som har en brun häst stannar"
"Alla som har ett namn som börjar på E svänger vänster"

Liknande trådar

Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 128
Senast: Badger
·
Småbarn Nån annan som har samma "problem"? Är inte det enda, sonen på snart 14 månader är väldigt sen i mycket, pratar inte, pekar inte, har...
2
Svar
28
· Visningar
8 553
Senast: Sonic76
·
Träning Jag brukar hålla ridlektioner för ett barn på ca 7 år och snart är det sista lektionen och då vill jag hitta på något lite roligare. Har...
Svar
5
· Visningar
683
Senast: Fairy94
·
P
Träning Hej! Jag gillar inte barn och jag är urusel på att lära ut, men ändå har jag tagit uppdraget att lära min grannes sexåriga dotter att...
Svar
5
· Visningar
8 489
Senast: pavement
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama