Ridövning/bommövning?????

manpila

Trådstartare
Finns det någon som vet några bra ridövning/bomövning som man kan rida på ridbanan. Mina idér är helt slut. Min häst typ hatar ridbanan,då vi typ bara skrittar travar och galopperar. Såå kom med MASSOR av roliga övningar :D ;)
 
Sv: Ridövning/bommövning?????

Cavaletti, bommar på volt, studshinder, serpentiner, slalom, bomgator där man ska rida igenom och sen backa tillbaka, göra sidvertsrörelser i skritt längs med en bom (så bommen är under magen på hästen hela tiden). Du kan bygga en liten plattform med en heltäckt lastpall hästen ska gå upp på och ned på andra sidan. Gör en grind med hjälp av två hinderstöd och en lina som du ska öppna från hästryggen, rida igenom med hästen och sen stänga efter dig utan att släppa linan.

Fantasin sätter gränsen för vad man kan hitta på. Att arbeta i paddocken behöver inte bara vara att harva runt på en volt.
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
229
Senast: Lavinia
·
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
464
Senast: Cattis_E
·
Ridning Har hamnat i en ond cirkel med min nya häst sedan 8 månader. Såldes som vaken och det gillade dom då hon inte var reaktiv. Och vaken är...
2
Svar
32
· Visningar
4 561
Senast: Skrämd
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 387
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp