B
Bug
Sv: Ridning utan hjÄlm
Alltid hjälm!
Alltid hjälm!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
lillsyrran;11369392Det är helt upp till var och en... så länge inte mina skattepengar behöver bekosta sjukvården för någons dumhet.[/QUOTE skrev:Att rida utan hjälm är så dumt och så ONÖDIGT att jag inte tänker säga mer om det.
Men det är just det där som är citerat. Jag tycker inte alls att det är upp till var och en, när det är mina föräldrars, och mina någon gång i framtiden, skattepengar som ska betala diverse skallskaskador som inte hade uppkommit om människan som fått dem hade ridit med hjälm.
Det är pengar som hade kunnat lagts på någon vansinnigt mycket bättre. Försäkring gäller inte om man inte använder bilbälte, varför gör de det om man inte använder hjälm?
Det är ungefär 30-40 andra som sägt att de tycker det är dumt att inte använda hjälm, men ändå är det mig ni vänder er emot.
Jag håller med om att de sista två meningarna var väldigt dumma och inte så väl övertänkta innan jag klickade på skicka svar. Det ber jag om ursäkt för, helt onödigt och väldigt dåligt exempel. Och tydligen får man inte heller uttala sig rakt ut om att man tycker det är korkat (men hur många har inte gjort det redan i den här tråden, jag är inte den första)
Men jag sa själv att man inte kan skydda sig mot allt, det jag har sagt är att jag aldrig fått något bra argument för varför man inte ska ha hjälm. Och jag har också sagt att det är upp till var och en! Absolut!! Sen har jag framfört mina åsikter och det var väl det som var meningen med tråden. Jag har sagt att jag tycker det är dumt att inte använda hjälm och det är jag helt klart inte ensam om, så varför är det bara jag som blir uthängd.
Och för att göra det ännu värre, för två år sedan omkom en tjej i en ridolycka. Dördsorsak: hjälm.
hur gick det till?
Likså med ridväst, dock är jag totalt dum i huvudet och använder den INTE, men jag kommer ångra mig den dagen jag bryter av min ryggrad.