LaMaya
Trådstartare
Tänkte höra med er här hur ni tänker angående ridning tillsammans med folk i ridhus.
Har ni regler i de ridhus ni håller till? Vilka i så fall?
Sen hur skulle ni reagerar när ni i detta fall rider i ett ridhus på dagen,
oftast när ingen annan brukar vara där och det råkar just i detta tillfälle befinna sig en unghäst i ridhuset.
Visar ni på något sätt hänsyn eller rider ni på som vanligt?
Blev riktigt irriterad idag när jag red min 4 åring.
Är i full gång med inridning så jag brukar dyka upp vid tider folk inte är där.
Var en tjej som skulle rida samtidigt idag och hon rider vid flera tillfällen ca 1 meter ifrån mig och min häst i galopp medan vi skrittar.
Självklart reagerar min häst och stuttsar till,
får den urlöjliga kommentaren - "Haha, unghästar dem är ju allt känsliga." !?!?!
Alvarligt talat, för mig är det en självklarhet att åtminstone fråga om det går bra att rida på som vanligt.
Självklart kunde jag gått ut, men 2 st i ett 40*20 ridhus så kan man väll åtminstone försöka hålla sig på varsin sida?
Och framför allt när jag var där inne först.
Människor, urk.
Har ni regler i de ridhus ni håller till? Vilka i så fall?
Sen hur skulle ni reagerar när ni i detta fall rider i ett ridhus på dagen,
oftast när ingen annan brukar vara där och det råkar just i detta tillfälle befinna sig en unghäst i ridhuset.
Visar ni på något sätt hänsyn eller rider ni på som vanligt?
Blev riktigt irriterad idag när jag red min 4 åring.
Är i full gång med inridning så jag brukar dyka upp vid tider folk inte är där.
Var en tjej som skulle rida samtidigt idag och hon rider vid flera tillfällen ca 1 meter ifrån mig och min häst i galopp medan vi skrittar.
Självklart reagerar min häst och stuttsar till,
får den urlöjliga kommentaren - "Haha, unghästar dem är ju allt känsliga." !?!?!
Alvarligt talat, för mig är det en självklarhet att åtminstone fråga om det går bra att rida på som vanligt.
Självklart kunde jag gått ut, men 2 st i ett 40*20 ridhus så kan man väll åtminstone försöka hålla sig på varsin sida?
Och framför allt när jag var där inne först.
Människor, urk.