Ridning i Förenade Arabemiraten?

R

Ray_of_Light

Är det någon här på Buke som bor i/ har varit i Förenade Arabemiraten? Jag flyttar nämnligen till Abu Dhabi om 1 vecka och då ridning är lite av nationalsport i UAE så packar jag självklart med ridkläderna. :D

Jag undrar dock om det är någon på Buke som har erfarenhet av ridning i Förenade Arabemiraten?

Sv: Ridning i Förenade Arabemiraten?

*puttar* måste ju finnas någon som vet någonting??? Eller som hört av kompis som varit där kanske?

OT, men vad ska du göra där? :D

Min svärmor har bott flera år i just Abu Dhabi innan hon gick bort för 3 år sedan. Enligt henne så vad det mest de "rika", shejkerna o sånt som red på hästar (araber) medans det "vanliga" folket höll sig mest med kameler. Huruvida det är lätt att få tag på häst o rida på kan jag tyvärr inte svara på.

Jag ska göra praktik på svenska ambassaden 1 termin :D

Ja, jag är ju inte beredd att betala helt obscena summor för att få rida lite grann...men det bor ju ändå sjukt mkt utlänningar där, så det borde ju ändå finnas en marknad som inte bara vänder sig till stenrika shejker...

Fast en stenrik shejk kanske tycker att det är jättetrevligt med en svensk tjej som kommer och rider på hans hästar?

Jag har för mig att det inom galoppen finns en hel del västerländska tränare och arbetsryttare nere i arabländerna

/KT

I Abu Dhabi vet jag inte om det finns (men det gör det säkert) men i Dubai har de en fin ridanläggning. Kanske lite långt att åka för att rida.

Abu Dhabi Equestrian Club. Gjorde en snabbsökning på internet och hittade den. 500 boxar, inomhus ridbana plus hoppbana, swimming pool för hästar etc. Låter inte illa. Sök på internet och se vad du hittar.

Ja, jag är ju inte beredd att betala helt obscena summor för att få rida lite grann...men det bor ju ändå sjukt mkt utlänningar där, så det borde ju ändå finnas en marknad som inte bara vänder sig till stenrika shejker...

Men utlendingene er vel stort sett enten steinrike selv, eller så er de importert arbeidskraft?

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 304
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 593
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 218
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar