Sv: Ridning förbjuden !
Vad beträffar "surgubben" skrev du att han precis tagit över efter sina föräldrar. Han kanske har velat förbjuda ryttare på marken i åratal men inte kunnat förrän nu. Även om just du varit hänsynsfull har tydligen andra ryttare inte varit det, och då är det enklast för honom att förbjuda alla.
Med andra ord är det mark som ingen av ägarna bryr sig så mycket om.Den marken jag blivit erbjuden på att rida på tar den ena bonden ensilage på till sina kor om han hinner. Och de åkrarna som jag får rida på är enormt stora men varför jag får göra det har jag ingen aning om och jag bryr mig inte eftersom jag INTE vill rida där ändå. Kanske är det så att de litar på mig då vi bott här i 7 år och ingen har någonsin fått sin mark förstörd av mig. Den andra bonden har en bit mark som han bara slår av på men skördar inte och den åkern ligger i anslutning till ett svinstall så därför tycker han det är ok att gena där. Men som sagt jag nyttjar ingen av dessa erbjudanden för jag behöver inte det.
Vad beträffar "surgubben" skrev du att han precis tagit över efter sina föräldrar. Han kanske har velat förbjuda ryttare på marken i åratal men inte kunnat förrän nu. Även om just du varit hänsynsfull har tydligen andra ryttare inte varit det, och då är det enklast för honom att förbjuda alla.