Ridlärare häktad för barnvåldtäkt.

Sv: Ridlärare häktad för barnvåldtäkt.

Lånar knapp.
Jag har skummat igenom tråden och blir lite chockad över argument som att en 14 årig flicka skulle kunna förföra äldre män.
En 14 årig flicka är ett barn, oavsett hur mogen hon försöker se ut och oavsett vilka signaler hon försöker skicka ut till män, hon är ett barn och barn skall inte ha sex, spelar ingen roll om det är under tvång eller indirekt tvång. Män som utnyttjar barn på detta sätt skall sättas bakom lås och bom, en flicka under 15 år kan man inte hålla ansvarig för dessa handlingar, det är det lagen handlar om.

Legkontroll vid samlag?

Men om tjejen är 14, killen 19 och de har sex som båda är med på, så kan jag inte tänka mig att tjejen skulle anmäla killen för våldtäkt hos Norrmalmspolisen efteråt.
Nej, men tjejens föräldrar kanske anmäler honom.

En 14 årig flicka är ett barn, oavsett hur mogen hon försöker se ut och oavsett vilka signaler hon försöker skicka ut till män, hon är ett barn och barn skall inte ha sex, spelar ingen roll om det är under tvång eller indirekt tvång. Män som utnyttjar barn på detta sätt skall sättas bakom lås och bom, en flicka under 15 år kan man inte hålla ansvarig för dessa handlingar, det är det lagen handlar om.

Äntligen. Tack. :bow:

Legkontroll vid samlag?

Men är man inte så intresserad av den man ska/vill ha sex med att man inte ens kan fråga hur gammal personen i fråga är? Är det primära syftet att "få in den" så fort som möjligt? Visst kan man alltid ljuga om sin ålder men det mesta brukar komma fram om man bara pratar med varandra. Det är en väldigt skillnad på högstadieelever och gymnasieelever.

/K

Men som Beastiebaby var inne på, kanske man behöver en helt egen bedömning för 13-14 åringar? De är ju trots allt ofta sexuellt aktiva.

Nu är ni ute på riktigt farliga vägar!!! Ska den våldtagnas sexuella bakgrund alltså utredas? Ska den man som våldtar en flicka som haft samlag tidigare ha lättare straff än om flickan var oskuld?

Dessutom, om flickan är inskriven vid ridskolan så har ridlären hennes personnummer, det går liksom inte att säga jag trodde att hon var äldre då.

Men om tjejen är 14, killen 19 och de har sex som båda är med på, så kan jag inte tänka mig att tjejen skulle anmäla killen för våldtäkt hos Norrmalmspolisen efteråt.

Nej men någon annan kan ju anmäla det hela, i detta fall var det ju ridskolan tex.

Lånar knapp.
Jag har skummat igenom tråden och blir lite chockad över argument som att en 14 årig flicka skulle kunna förföra äldre män.

Fast faktum är ju att ungdomar under 15 har sex, oavsett vad man nu kan tycka om detta.

Nu är ni ute på riktigt farliga vägar!!! Ska den våldtagnas sexuella bakgrund alltså utredas? Ska den man som våldtar en flicka som haft samlag tidigare ha lättare straff än om flickan var oskuld?

Jag tror du missuppfattar. Det är inte orimligt att det blir en annan bedömning av fallet om flickan är 13-14 än om hon är 10, särskilt om killen tex är 15.

Jag har inte alls tolkat som att någon här vill rota i flickans bakgrund.

Nej, det var mer åldern jag syftade på. Personer i den åldern är mognare idag än vad de var på 20 talet misstänker jag.

Dessutom, om flickan är inskriven vid ridskolan så har ridlären hennes personnummer, det går liksom inte att säga jag trodde att hon var äldre då.

Ja det är väl inget annat än en dålig bortförklaring om han säger att han inte visste hur gammal hon var.

Men är man inte så intresserad av den man ska/vill ha sex med att man inte ens kan fråga hur gammal personen i fråga är? Är det primära syftet att "få in den" så fort som möjligt? Visst kan man alltid ljuga om sin ålder men det mesta brukar komma fram om man bara pratar med varandra. Det är en väldigt skillnad på högstadieelever och gymnasieelever.

/K

Systemet ber en att självmant visa leg åtminstone tills man är 23, det är nog av en orsak.
Det ÄR svårt att avgöra åldern på människor, speciellt tjejer tror jag. Det är inte alls säkert att åldern kommer på tal. Eller menar du att alla alltid ska fylla i en enkät innan samlag idkas?

Nej det menar jag inte, bara att man borde vara mer intresserad av den man har sex med och inte bara se personen som en hjälp att tillfredsställa sina behov.

/K

Senast ändrad:

Om du ska jämföra med tonåringars mognad på 20-talet så sänker du diskussionen till en nivå där jag inte vill vara med.

Systemet ber en att självmant visa leg åtminstone tills man är 23, det är nog av en orsak.
Det ÄR svårt att avgöra åldern på människor, speciellt tjejer tror jag. Det är inte alls säkert att åldern kommer på tal. Eller menar du att alla alltid ska fylla i en enkät innan samlag idkas?
Sexkontrakt finns på förslag...

...och är man dessutom hennes lärare och 32 bast bör man ju inse att man är ute på mycket farliga vägar även om hon nu skulle ha varit 18 år...

Tidig sexuell aktivitet är en sak men det kan aldrig ursäkta att en lärare utnyttjar sin position. Som tonårsförälder skulle jag nog uppsöka förövaren och, om det var en klasskompis i samma ålder bara visa upp hagelbrakaren men om det var en 32-årig lärare använda den...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka