Självklart ska det alltid bli lite strul på vägen, det får ju inte gå smärtfritt hela tiden... Igår gick jag igenom hela beställningen med ridhusleverantören, när vi kommit överens så säger han, men är det som privatpersoner ni beställer? Jag svarade självklart ja, för oss är det viktigt ur flera synpunkter att vi köper som privatpersoner och den främsta är konsumentköplagen. Jag trodde han skojade med mig, vi har diskuterat i veckor om det här ridhuset och jag har hela tiden begärt priser med moms, hur kommer det sig att dom kläcker ur sig det här nu? Aja som ni förstår så gick det inte som privatperson att köpa ridhus av dom, det roligaste var att han lät ledsen och sa "men går det inte att ordna på något sätt?", jag röt bara ifrån och sa att nej det enda sättet som det ska kunna gå att ordna på är att dom ändrar sig, annars går våra pengar någon annan stans.
Efter det här var jag rätt förbannad så jag tog mig ett glas vin (läs 2) och vände mig ut i djungeln av ridhusleverantörer, skickade iväg några förfrågningar och skrev att jag hade blivit lämnad på målsnöret, fredag kväll och semestertider så hade jag inga förhoppningar om att jag skulle få svar.
MEN ur mörkret kom en ängel, på sin semester så satte han sig och svarade mig, vänlig och tillmötesgående, han lovade mig en offert i helgen och att han skulle kunna matcha det jag hade blivit snuvad på så nu känner jag mig på banan igen, det bästa är att det här företaget gör all produktion själva så leveranstiden kommer vara snabbare.