Ridhästarnas ålder

Mitt Kallblod är 17år, fyller 18. Med tanke på att hans kropp (han är pigg och kommer nog alltid vara det, men man kan inte fortsätta rida när kroppen inte håller) redan börjar se rätt gammal ut så förstår jag att jag inte kan slita sönder den med ridning, såklart!! Just nu rids han inte, då jag har bestämt mig för att ta en paus med ridningen och istället satsa på trickträning med honom :) det kommer jag nog göra tills Juli ungefär. Det blir väll nån lugn tur däremellan också. Men sen när jag har kommit igång o rider ordentligt så kommer han ridas tills han är ca 23 hade jag tänkt, om inget tråkigt händer. Sedan ska han få gå som sällskap tills det är dags för honom att somna in...hoppas han vill vara kvar hos mig länge :)

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 738
Senast: mamman
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: tara
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 850
Senast: Miiikaela_
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 026
Senast: tessan.g
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern