Ridhästarnas ålder

Mitt Kallblod är 17år, fyller 18. Med tanke på att hans kropp (han är pigg och kommer nog alltid vara det, men man kan inte fortsätta rida när kroppen inte håller) redan börjar se rätt gammal ut så förstår jag att jag inte kan slita sönder den med ridning, såklart!! Just nu rids han inte, då jag har bestämt mig för att ta en paus med ridningen och istället satsa på trickträning med honom :) det kommer jag nog göra tills Juli ungefär. Det blir väll nån lugn tur däremellan också. Men sen när jag har kommit igång o rider ordentligt så kommer han ridas tills han är ca 23 hade jag tänkt, om inget tråkigt händer. Sedan ska han få gå som sällskap tills det är dags för honom att somna in...hoppas han vill vara kvar hos mig länge :)

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
699
Senast: Squie
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 615
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
9 188
Senast: Grazing
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
898

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar