Rider dåligt min häst är för står för mig säger mina vänner

E

EmeelieeS

:cry:jag är 13 år och jag gick över till en stor häst när jag var 12 år men alla mina vänner säger att jag är för liten för Elton (min häst) han är 165 cm hög
P1211193
mina vänner har inte sett mig rida på han blir så jävla läsen :'( Så det är inte minna vänner för dom säger att jag rider dåligt :'( har filmer och bilder på min hemsida om mig och min häst http://emelieshopp.zoomin.se jag vill hälst inte tävla för alla bara dömer en många tror att jag inte klarar av min häst att han är förstår för mig :cry:

Sv: Rider dåligt min häst är för står för mig säger mina vänner

Menar du att du skulle vara för ung eller för kort för honom? Jag gick in och kollade i ditt galleri och du ser absolut inte ut att vara för kort.

Menar du att du skulle vara för ung eller för kort för honom? Jag gick in och kollade i ditt galleri och du ser absolut inte ut att vara för kort.

men enligt mina kompisar så är jag det dom har inte ens sätt mig rida han och jag vet att jag inte är för kort för honom men alla värkar tycka att jag är för ung :(

Jag tycker inte heller att du verkar vara för kort för din häst!

Immer
(PS. *viskar* Det heter fälttävlan)

De är väl bara avundsjuka på att du har en stor häst och inte dom.

du rider han perfekto:D finfin häst du har:bump:

Det där sättet som dina "kompisar" har mot dig känner man igen. :mad: Det är typiskt mellanstadie-beteende och de är helt klart avundsjuka på dig, även om de inte kan erkänna det för sig själva. Stå på dig och skit i vad de säger. De har inte sett dig rida så varför ska du lyssna på dem? ;)

:banana: :banana: :banana:

Du rider han ju skitsnyggt! Ni är jättefina tillsammans. Verkligen! :)

Du är inte för kort. Det finns tonåringar som rider häst - och tanter som rider ponny! Du och din häst ser bra ut ihop! Var glad för din fina häst och försök glömma tramsiga kommentarer!

Tycker du ska strunta i dina "vänner"..du rider jättebra, och jag tror dom är avundsjuka bara! Gå på din känsla, känns det bra med din häst, så strunta i dom! Tycker iaf att ni var kanonfina=)

Tycker inte att du är för liten för din häst.
Han är jättefin och ser väldigt trevlig ut.

Ta inte åt dig av vad de andra säger och ta väl hand om din totto.

jag själv bytte till storhäst när jag var 10år och han var inte den lättaste hästen heller. Fick också pikar om att jag var för liten (vilket jag säkert var) men jag skulle inte vilja vara utan perioden tillsammans med min Eve! Han lärde mig så mycket o vi hade många fina år tillsammans

Så njut,ha roligt o träna vidare med din häst du! De viktigaste är att du o hästen trivs o har de bra, sen kvittar de va andra tycker.

Om jag får säga så tycker jag att dina kompisar har HELT fel om att du är för UNG, det beror på hur DUKTIG man är och hur hästen är, om den är svårriden m.m. Men det finns faktiskt de som är yngre än dig som har stor häst.

Mina kompisar var också på mig när jag köpte min häst om hur jag skulle göra med honom m.m. Han var väldigt svår, snarare en "problemhäst" och jag hade bara gått på ridskola i ca 6 år och där lär man inte sig så mycket. Men efter lite tid med hästen så funkar vi jätte bra tillsamans. :) Dock var jag ju 15 år och han 156 cm men det beror helt enkelt på hur duktig man är och hur hästen är och även om man kan HANTERA hästen. :)

När jag ser på bilderna så ser ni hur perfekta ut som helst, ni kommer säkert lära er mycket tillsamans... :)

Sen tycker jag att du helt ska strunta i vad din kamrater säger, lyssna på dig själv och hästen, du kan även prata med din tränare och om h*n tycker det ser bra ut så gör det det! :)

Senast ändrad av en moderator:

Tittat på filmen när du hoppar och det ser ju jätte bra ut! :) Du får ju honom fint i formen också och jobbar med honom jätte bra :laugh: Kan inte säga annat är BRA! :D

Tittat på filmen när du hoppar och det ser ju jätte bra ut! :) Du får ju honom fint i formen också och jobbar med honom jätte bra :laugh: Kan inte säga annat är BRA! :D

Kan inte göra annat än och hålla med här:banana: Du rider hnm jättebra!!

För stor är du absolut inte. Tycker det är en lagom häst för dig. Varken för stor eller för liten. Då kan de väl komma och klaga på mig när jag red på ridskola. Fick rida en häst som är 1.76, medans jag själv är 1.60. Mina skänklar var inte ens där dom var, men storleken har ingen betydelse så länge man kan hantera hästen. Fast jag vill inte rekommendera det heller..

Strunta i vad dina vänner säger, du har en hel del här på buke som säger att hästen är bra för dig, många med flera års erfarenhet.

jag tycker du red honom jättebra verkligen!
klassiskt avundssjuketjafs, och som någon sa , mellanstadie.
Bjud in dem på en träning så de får se hur bra ni funkar ihop!

däremot hon med appalosan.....:crazy:

*kl*

vet du, man ska inte bry sig om vad andra säger. Ni ser ju ut att passa fint ihop och känner DU och hästen (och kanske tränaren då...;) ) att det fungerar så kan du strunta i vad avundsjuka tjejer säger. Såna kommer man att stöta på hela sitt liv och det är bara att låta det rinna av.
Och jag som är en vuxen tjej på hmm...under 1.60 rider ju min maxade cponny islandshäst som passar mig storleksmässigt och jag struntar i alla som rider sina 'fina tävlingshästar' som tycker både det ena och det andra. Jag trivs och jag har hästen jag vill ha och det är det viktiga.
Låt samma gälla dig, håll huvudet högt och bry dig inte om deras kommentarer för de vet inte vad de pratar om!

tycker inte att du ser ut att vara för kort för honom! du ser ungefär lika lång ut i förhållande till din häst, som jag såg ut på Candi (175cm) förra året och det sa instruktören var bra. (rider ej kvar på ridskolan numera..) . nu är jag 165cm lång, och min Honey är ca 158cm, har hört både att det är lagom, att jag är för lång.. jag tycker att det är ganska lagom, vi funkar ihop och det är det viktigaste. har någon nåt att ifrågasätta så är det deras problem i det här fallet.
(kan heller inte ha en mycket större häst i det stall jag står, pga takhöjden. det blir på gränsen till för lågt om hästen är över 160cm :snirk: )

rid, ha kul och fortsätt att älska din häst. ignorera dina så kallade "vänner"..det låter inte som några riktiga kompisar om de säger så om dig..men

Senast ändrad:

tkr inte du är för liten iaf, sen är det väldigt svårt att säga om han är för svår för dej, när man inte sett dej rida han.

Liknande trådar

Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 519
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
15
· Visningar
1 641
Senast: Imperiet
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 385
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?