Ride köre häster.

P

pufffan

Jag gick här och funderade.Jag kör ju bare Kotte. Han har ju int blivit riden på 4 år den lille busen. Men nu funderade jag på Burken. Vad tror ni. Det kan väl int vare fel att ride han lit ibland?Först så skall jag ju till att köre han med senare så funderer jag på att börje att ride han lit. Ja inte någe märkvärdit int bare skritt runt lit. Jag har ju både hjälm och väst så det kan väl int vare någe fare på en välkörder häst eller vad tror ni skall jag hålle mig till Kotte och låte Burken vare ett tag och bare köre han?Han är ju 3 år.

Sv: Ride köre häster.

Om vi bortser från din ålder ( ;) ) mm, så tycker jag som så, att är hästen väl och rätt hanterad, ska man kunna sätta sig upp på den och hobbyrida i skog och mark. En sådan häst bör inte bry sig om att få en ryttare på ryggen, men vet å andra sidan inte mycket om kommandon etc.

Men ha gärna någon med dig första gången.

LIA

Sv: Ride köre häster.

Jag tycker inte att du skall rida Burken. Han är 3 år och du är ju lite äldre. Vore bara dumt om du ramlade av och slog dig.Sitt du bakom hästen.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 868
Senast: mars
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 283
Senast: Svartkatt
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 877
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar