Ride Camp 2007

Sv: Ride Camp 2007

Äsch :p Men du, om du har något bra tips på boende får du gärna PM'a för jag vet inte alls hur vi ska bo :D

Är du medlem i AQHA/SQHA? Av vad jag ser krävs det individuellt medlemskap i dessa föreningar för att delta. Här är info!

Det är hon nog för att när du anmäler måste du ange både ditt AQHA och SQHA nummer, annars kan man nog betala medlemsskap på plats?

Nejnej, det är för alla raser... själv ska jag dit med mitt varmblod...
förra året var de också med kallblodstravare, halvblod, ponnykorssningar... :D men självklart var de quartrar också...

Spännande att se olika hästar! Själv kommer jag bara med min "gamla" quarter :D

Ja det kan man, står också på infon. Ser ut som om det är det enda som krävs för deltagande. Ras verkar oväsentligt...;)

japp, medlemskap har jag, men tyvärr går mitt AQHA medlemskap ut under ride campen, men jag ska lösa nytt där.. har ingen koll på vad jag ska lösa eftersom jag fyller 18 nu och vad jag vet så räknas jag inte som youth-ryttare då... eller?

Det finns en camping/stugor strax utanför Timrå Hästsportförening, men då är de ju bara de där att ta sig emellan... annars så kan man ju täla där... ;)

Ja det kan man, står också på infon. Ser ut som om det är det enda som krävs för deltagande. Ras verkar oväsentligt...;)

Rasen är helt oväsentligt... vilket är MYCKET bra tycker jag! Men de enda problemet som var förra året var att förklara vad jag hade för ras... USAs varmblod är ju typ som våra halvblod... så vi kom fram till att de heter trotterhorse... så de gick ju riktigt bra att lösa, destå värre var de att förklara vad en kallblodstravare var för ras, eftersom de inte finns i USA :p

Om du har en med amerikansk stam är det en American Standardbred. Den europeiska varianten (svensk/fransk typ) bör bli nåt i stil med European harness race horse.;)

Om du har en med amerikansk stam är det en American Standardbred. Den europeiska varianten (svensk/fransk typ) bör bli nåt i stil med European harness race horse.;)

vad krongligt de där var... :rofl: jag har en med amerikanskt blod i sig, men står bara som varmblodig travare, hur blir de då?

I Sverige blir alla travare kort och gott Varmblodig travare. :cool:...men för att en amerikan ska veta vad det är för häst är det mycket enklare att säga dess amerikanska namn/ursprung = American Standardbred;) och tillägga "harness race horse" om det fortfarande är oklart;)

Okej, då vet jag i alla fall vad jag ska säga om de inte vet vad han är för ras... :) tackar!

En sak bara, är det du som har bott i Medelpad ett tag, eller har jag tagit fel?

Har du varit på Ringtjärns gård då? *nyfiken* :p

Du är väl född 1988?

på min WRAS Licens e jag Youth så det borde väl funka på SQHA? aja, jag ska lösa medlemskap på plats

om det krisar för ngn så har jag en madrass ledig, bor 5min gåväg från stället ;)

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag och ska semestra i Sverige i år och det med tält. Det blir premiär för mig men det finns säkert flera vana campare här :). Jag har...
Svar
7
· Visningar
920
Senast: Fetaost
·
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
249
Senast: Mabuse
·
Gnägg ...firar 100 år i sommar! Nån som ska dit, eller har varit på det tidigare? :)
Svar
0
· Visningar
172
Senast: Milene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix