Ridbyxorna vill också ha en egen tråd :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ridbyxorna vill också ha en egen tråd :)

knapplån

Vill slänga in en fråga...vad kan ni rekommendera om man vill ha en byxa med lite tjockare tyg? Likn manchester, men, måste inte vara det.

lancet: vad är det som ä så spciellt med mondega, du verka ha många såna hehe :D

Jag älskar fickorna, och sen tycker jag inte att ridbyxor ska vara för låga i midjan det ska vara smidigt att sitta ner osv.. Jag tycker att Pikeur är normala i storlekarna..

Som sagt : Pikeur ist Pikeur

*kl*
Skriv gärna mer väsentliga inlägg än att bara göra reklam för enskilda märken.

/B_A_L

det har inte bara med passformen att göra utan tyget och skoningen som är betydligt bättre på pikeur.

men om du hittat nåt annat märke som du tycker är toppen så good for you. det är väl inget att diskutera..

Senast ändrad:

22830308.jpg

Domino från Börjes. Dålig kvalité i dessa byxor. Sömmarna i skoningen lossnade vid första tvätten samt att dom har blivit noppriga i skoningen. Men snygga är dom och passar min matchning perfekt.

22830146.jpg

Dessa är från eurostar. Bra passform, men skoningen blir ganska hård när den tvättats. Bilden är sjukt ful, från förra året när jag haft uppehåll från ridningen i 9 månader. Därav fula skor! Hästen är en som jag skötte om några veckor (ej red) innan jag hittade någon att rida på. Hovarna är hemska :(

Har även ett par från Hööks. De beiga på rean för 199:-. Köpte dom bara för att dom var så sjukt billiga och jag tycker dom är helt ok med tanke på priset.
Mina vita ridbyxor är av märket "Jumper King", någon som hört talas om det märket? (inte jag)

Jag har ett ganska stort lager med ridbyxor som jag inte använder eller inte passar. Får nog leta reda på dom nu när vi ska flytta och se vad det är för märken och prova dem.

Senast ändrad av en moderator:

*kl*
Är det ingen mer än jag som har Golden Dress (eller finns dom inte kvar på markanden), fantastiskt sköna och hållbara ridbyxor. Helt i klass med Pikeur (har både och).

Dåligt med bilder på denna datorn.

Rider´s company:
Bild068.jpg

Cavallo:
trav1203.jpg

Pikeur:
IMGP0506.jpg

(Travar mot ett hinder, därav den något höga formen. ;) )

Köpte ett par Anky igår. Var väldigt skeptisk men min tränare som säljer dom övertygade mig att de är helt i klass med Pikeur. Så nu kör vi på det. ;) De var otroligt sköna att h på sig i alla fall.

Jaha, vad konstigt! Jag har också ganska långa ben och extremt smala vader & knän. Längden räcker till hur bra som helst och GD är dom som sitter absolut bäst i vaderna på mig. Gamla Pikeur sitter också jättebra, men dom nyare är mkt vidare över knäna och vaderna, vilket inte är så himla snyggt!

kl*

Nu går jag emot strömmen och säger att mina Pikeur är hemska! :crazy: Dock är de av ballongmodell och säkert minst 20 år gamla:angel: Har däremot ett par minst lika gamla av märket Riders Company, vet någon vad det är för märke? De är helskodda och grymt sköna!

Kanske har bilder till en annan dag :)

Jag har två par Rider´s Company. Ett utav dem finns på bild länger upp. Mina är dock något nyare ;). De är helt ok byxor tycker jag men visst finns det bättre. Har blivit noppiga och är inte lika sköna i midjan som pikeur.

:o

Vilken blixt jag är:angel:

Okej, kanske blir sånna när jag ska köpa nya, jag gillar dem jättemycket :)

*kl*
Nu har jag fått radera x antal inlägg eftersom denna tråd utmynnade i "reklam"... Stänger därmed tråden.

/B_A_L, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 334
Senast: Lady_S
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 036
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 146
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka