Ridbyxorna vill också ha en egen tråd :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ridbyxorna vill också ha en egen tråd :)

märken som eurostar har ju det där tjocka otäcka lädret i rumpan. p
Men hur ser det ut...tjockt otäckt läder...
F_14WA~1.GIF
...
rire-20060614.gif

Nu ska vi se här... :p

Svarta knäskodda Horka
080704galopp2.jpg

Gråa helskodda Domani
finubbas080623.jpg

Bruna helskodda Eurostar
080619rygga.jpg

Blåa helskodda Eurostar
nysadelcrown.jpg

Vita helskodda Eurostar
ubbas7.jpg

pikeur.

orkar inte visa bilder men jag har endast pikeur. förstår faktisk inte hur man kan använda annat, även dyrare märken som eurostar har ju det där tjocka otäcka lädret i rumpan. så sjukt obekvämt! synd bara att dom är så dyra.:p
Nej, nej!!

Mina eurostar med stretch i "lädret" är minst lika mjuka och sköna som mina Pikeur, jag känner ingen skillnad.

Köpte ett par Kyra K som jag tävlar i och de är inte lika följsamma alls. Men rätt ok ändå

Så där håller jag inte med dig. De eurostar som inte har stretch i lädret är dock inge roliga

Kyra K
DSC00251.jpg

Pikeur:
DSC_0181.jpg

DSC_0202.jpg
(de är svarta i skoningen)

eurostar
12486695-1.jpg

Blåa helskodda Domani
trav_7071029.jpg

Oskodda cremefärgade Jacson
sluta.jpg

Blåa oskodda Mountain Horse
trav2-2.jpg

Bruna helskodda Mountain Horse
060910013.jpg

Oskodda jeansbyxor från Jacson
080801galopp.jpg

Det var de flesta! :P

Jag har också några ridbyxor. Pikeur är nog bland det bästa man kan ha på sig tyvärr...:crazy: (dyra) Men har man väl satt på sig ett par finns ingen återvändo.
Har två par Lugana. Dessa och ett par pistagegröna (se Fioranos, har precis likadana:D)
hedwig11_080625.JPG

Sen har jag ett par cavallo som jag tävlar i. De är inte så tokiga de heller förutom att jag köpte förstora av någon oförklarlig anledning.
kiladalens2_080706.JPG

Catago (Ganska snygga men kanske inte så superbekväma)
hannover6_080329.JPG

Equi-comfort (Helt ok brallor som inte är så dyra. Bra till vardags)
hannover4_080330.JPG

Kommer fortsättningsvis enbart köpa pikeur. De är faktiskt värda sina pengar.

delvis kl

skulle va skitbra om man skrev det också.

sen skrev lite om modellerna, hur de är typ i midjan o i benen o sånt..

lancet: vad är det som ä så spciellt med mondega, du verka ha många såna hehe :D

Här kommer lite information om de olika Pikeur modellerna:
(Använde sök funktionen för att hitta en tråd från slutet av förra året, inte så svårt då att hitta infon :p det är inte bara jag som har skrivit om modellerna så ev. fel tar jag inte på mig personligen. )

Lugana - Normala i midjan, normal linning 1 dragkeds ficka, helskodd
Ciara - Låga i midjan, bred linning utan skoning 2 fickor man kan stoppa ner händerna i
Princess - Som lugana fast med knä skoning
Mondega - höga i midjan. gubbveck-knappar helskodda
Judy Jean - jeans tyg? fickor bak, helskodda.
Montana - samma som mondega fast knäskodda
Lavinia - ganska lika cindy/ciara i modellen fast av jeanstyg
Ricarda - hög i midjan, lite bredare linning, en liten ficka fram.
Cindy - Samma som Ciara fast helskodda
Lascara - också ganska lik cindy/ciara men har för mig att de är av ett tjockare vinter material
Meredith - också ganska lik cindy/ciara. passar korta ryttare
Julienne - Som Merdith i midjan, oskodda med fickor bak

Senast ändrad:

Pikeur :love:. Helst Lugana, de sitter om något som ett andra skinn.

Kan väl tillägga att jag bara köper helskodda. Har förmodligen så taskig balans så jag behöver lite extra grepp/friktion.:D

Håller med om att Pikeur är helt klart skönast. Har köpt någre andra märken med de hänger nästan oanvända i garderoben, för det är helt enkelt inte lika sköna. Såg ett par supersnygga jeansfärgade på Falsterbo som jag är mkt sugen. :d Tycker även att Kingsland har snygga ridbyxor, någon som testat ?

*kl*

Vad ligger pikeur på för pris??

Brukar köpa eurostar, men efter allt prat här blir man ju lite sugen på ett par pikeur...

dom eurostar som jag provat har iaf haft jättetjockt och stelt läder. :crazy:

Haha :P Jag tycker eurostar är jättebra, har massor och är nöjd. ska dock tillägga att jag bara är nöjd med manchestermodellen... de andra har blivit jättestela och äckliga i skoningen efter att jag tvättat =/

har ett par jättegamla victor hugo manchester som I love... Kyra är också bra... Cavallo = <3 (men mina är för små :() Ett par golden dress som sitter skit... Slappa i knäna och snortajta i midjan... Sen en miljon budgetmärken.

Har köpt vita ridbyxor på börjes flera år i rad på globen då det är en förbrukningsvara i min värld (vaddå överdragsbyxor?) och för det låga priset är de helt ok för ett par-tre tävlingar, vilket är snittlivslängden på mina vita :o

Våga inte köp Kingsland nu när du är inne på Pikeur :p
Kan fråga en tjejkompis vad hon tycker om sina Kingsland ridbyxor, har för mig att de ligger den övre prisklassen, 1795kr och uppåt.

Senast ändrad:

Frågar egentligen alla: Finns det helskodda ridbyxor där skinnet inte ligger direkt mot ens eget skinn? Jag menar alltså inte vinterfordrade byxor, utan helt vanliga brallor.

Jaså, stackars dig. Jag provade ett par Pikeur när jag köpte mina vita Eurostar och där var lädret klumpigare på Pikeur. Tyckter alla mina Eurostar är supersköna, plus att de modellerna passar bättre till min kropp (lång, smala ben, stor rumpa och BREDA höfter, i Pikeur sitter benen slappt om de får plats över höfterna :crazy: ).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 036
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 157
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?