Ridbyxorna vill också ha en egen tråd :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ridbyxorna vill också ha en egen tråd :)

Var kan man köpa Pikeur-ridbyxor? :confused: Finns dom på Hööks t.ex? Har någon nåt tips på märke som har extra smala ridbyxor?

//Tackar för svar :D

Kan inte rekommendera att köpa ridbyxor på hööks. Har ibland gått på den klassiska blåsningen, när dom säljer ut för typ 300 spänn att "Gud va bra att ha som slit och släng brallor, jag köper 4 par...:angel:" Hade defenitivt varit bättre att i stället köpa et par BRA brallor :grin:. Det klassiska med deras brallor är att man liksom blir hängade i grenen för att den sitter en halvmeter längre ner än där den borde vara :eek:

back2back vad är det för märke? har aldrig hört talas om.. hur är dom?

då ska jag se vad dom kostar imån om jag hittar billigare :D
tänkte jag skulle åka upp till jönköping tro jag

får se om det blir några o vad det blir för några i så fall.. måste väl falla för grupptrycket o prova ett par pikeur då :D

Jag varnar dig, det kan komma att bli en dyr historia i längden för dig bara fråga Hedwig02. ;)

jag får i så fall försöka att inte bli beroende :p
men jag har ju inga andra besvär att hålla mig ifrån saker så hoppas det ska gå bra med ridbyxorna också i så fall..;)
undra bara vilka modeller man ska prova..

hur är dom i storlekarna pikeur, eurostar, kyra k?

dom har väl sådär 70 o 80 o sånt knas?

Om det står vad jag kallar för den tyska storleken 72, 76, 80... så halvera det så får du ut den rätta storleken dock blir det med längre ben än om det står med den europeiska storleken.

Lånar bild av Sorbe som lättast förklarar lappen i ridbyxorna:
Dsc02492.jpg

Angående modellen så får du ta dig tid att prova genom några olika det är mitt enda råd jag kan ge dig ;)
Själv gillar jag Lascara bäst men även Mondega är helt okej (antar att du har läst om modellerna på förra sidan).

Pikeur är bäst :d just nu har jag bara några få par kvar, resten är helt utslitna :D Nya ska inhandlas snarast!

Har dock bara bilder på tre av mina ridbyxor :p resterande bilder är för suddiga för att man ska kunna se något.

Emmastvel2.jpg

Lugana

Stella8-3.jpg

Cindy

StellaSRK2.jpg

Lascara

tack så mycket för hjälpen :)

jo då :) se om jag fattar dethär med storlekarna men har läst det nånstan o om det är hälften mot det vanliga så. men är dom normala, små eller stora?förutom långa ben?

Jag personligen tycker att de är normala i storleken om man jämför Pikeur med Euro-Star iaf. sedan finns det andra här som inte skulle hålla med mig om det :p det är alltid bäst att prova för att känna själv vad man tycker.
76 är 38 med långa ben, det är så man får tänka ;)

jag var inne på affärens hemsida nu då står det att dom inte har pikeur..hehe.. men jag vet att dom haft det innan dom flyttade. annars få ja prova cavallo, kyra, kingsland, mountain horse mfl. o se hur dom är =)

gonatt alla bukemänniskor :)

Jag tycker att Pikeur är normala mot stora i storlekarna.
På mig så är 36 en aningens förstora ibland, och jag är inte så liten och nätt :p

Vad fina dom rutiga var :)

såhär är det.

pikeur har två stl-serier. normalgrösse (34, 36 osv) och langgrösse (72,76 osv). Dom långa rekommenderas för personer över 170. pikeur är små i stl, 1-2 stl mindre än vanliga icke-ridbyxor. jag har 36 i vanliga byxor och oftast 80 i pikeur. alltså går jag upp två stl! kan ha 76 också men obekvämt att ha så tajta byxor i stallet.

stl kan även variera mellan olika modeller och tyg. tex är mondega rymligare än lugana, och microfibertygen är rymligare än bomullstygen.

ironwill; tsss du är ju jätteliten! :p

aha då är det de där microfibertyget jag menar :idea:

var o kollade på ridbyxor idag men fastnade mer vid ridstövlarna :angel: rea 2000 kr cavallo utan dragkedja o ingen som passade :(

Back2Back är ett ganska billigt märke. Brukar finnas med i "Riktig Ridsport"-utskicken som följer med ridsport lite då och då. Mina är väldigt tunna är rätt så bra sommarbyxor.

Angående storlekarna i Pikeur tycker jag att de är små. Precis som Centaur har jag vanligen 36 (i vissa märken 34) men i Pikeur 80...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 334
Senast: Lady_S
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 036
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 146
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka