Ridbyxorna vill också ha en egen tråd :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ridbyxorna vill också ha en egen tråd :)

jag hittade faktiskt det märket idag :) men jag var inte på nåt provarhumör så det blev inga..

pikeur.

orkar inte visa bilder men jag har endast pikeur. förstår faktisk inte hur man kan använda annat, även dyrare märken som eurostar har ju det där tjocka otäcka lädret i rumpan. så sjukt obekvämt! synd bara att dom är så dyra.:p

Tjockt otäckt läder? Har jag missat något.? :p
Älskar mina Eurostar. Fast har inte så mycket att jämföra med, köper ridbyxor så sällan som möjligt - hatar att behöva prova femtielva par som är för långa innan man äntligen hittar ett par som passar och såklart kostar alldeles för mycket! :crazy:

Nästa gång lär det bli ett par helskodda jodphurs (tips på trevliga märken mottages gärna! :bow: ) så kan man vika upp kanten i värsta fall! :rofl:

just det, du har inget att jämföra med. :p
jmf med hööks så är dom säkert fantastiska, men inte jmf med pikeur! ;)

Nej, det tror jag säkert. Men mina Eurostar var faktiskt ganska "billiga" (runt 800:-?) och snål som jag är skulle jag inte ens titta på ridbyxor över tusenlappen om jag kan hitta ett par jag gillar som är billigare! ;)
Har svårt att se att ett par ridbyxor verkligen skulle vara värda såpass mycket mer än "normalt". Om inte annat lär man hinna fläska sig ur dom inom ett decennium om de inte blivit förstörda av tjär- eller oljefläckar eller gått sönder innan dess.
Mina Eurostar har ändå hållit ca 5 år hittills och nu måste jag snart skaffa nya pga oljefläckar som inte går bort. Yay vad kul om det hade gällt ett par 2000:- orsbyxor! :p

det viktigaste för mig är inte att dom håller i 10 år men att dom är sköna att ha på sig. jag är väldigt kinkig med kläder, det ska vara perfekt passform och mjuka tygar annars får jag typ klaustrofobi. det får inte klia, skava eller stramma nånstans och det får absolut inte hindra mina rörelser. av helskodda byxor så är det bara pikeur som uppfyller dom kraven, av dom jag provat hittils. och det är en hel del.:p

om man inte är så kräsen på hur kläderna sitter och känns så funkar den säkert bra med andra märken.

Ah, fast komfortmässigt gillar jag Börjes billiga helskodda variant. Mycket bekväma! Men hållbarheten var det sämre med på mina (började lossna i sömmarna på skoningen redan efter 2-3 gångers användning)! :p

Visst vill jag ha kläder som är bekväma, men eftersom jag tycker mina är bekväma så följer jag nog rådet här och provar INTE pikeur för att inte riskera att bli för kräsen för plånboken! :rofl: Gillar inte att köpa ridbyxor och slösar inte gärna pengar på egna kläder när kusen alltid behöver något nytt! :p

Här kommer lite information om de olika Pikeur modellerna:
(Använde sök funktionen för att hitta en tråd från slutet av förra året, inte så svårt då att hitta infon :p det är inte bara jag som har skrivit om modellerna så ev. fel tar jag inte på mig personligen. )

Lugana - Normala i midjan, normal linning 1 dragkeds ficka, helskodd
Ciara - Låga i midjan, bred linning utan skoning 2 fickor man kan stoppa ner händerna i
Princess - Som lugana fast med knä skoning
Mondega - höga i midjan. gubbveck-knappar helskodda
Judy Jean - jeans tyg? fickor bak, helskodda.
Montana - samma som mondega fast knäskodda
Lavinia - ganska lika cindy/ciara i modellen fast av jeanstyg
Ricarda - hög i midjan, lite bredare linning, en liten ficka fram.
Cindy - Samma som Ciara fast helskodda
Lascara - också ganska lik cindy/ciara men har för mig att de är av ett tjockare vinter material
Meredith - också ganska lik cindy/ciara. passar korta ryttare
Julienne - Som Merdith i midjan, oskodda med fickor bak

Rider bara med mina pikeur cindy finns inga bekvämare ridbyxor:love::love: hbade tidigare cavallos men efter ett par pikeur så var de kört:grin:

Om man bara har ätit potatis så kan man inte säga att potatis är det godaste man vet och mycket godare än ris.... Inte förrän man provat både ris, potatis och pasta och allt däri mellan kan man säga vilket som man tycker är godast.
Jag va nöjd med mina Eurostar tills jag köpte cavallo... sen sa jag aldrig mer något annat.... Tills jag köpte mina pikuer!! Nu har jag provat alla märken och jag kan bara säga att det blir aldrig ngt annat än pikuer för mig. De passar mig perfekt och det är underbart att de har storlekar för oss med lååånga ben. Jag är över 180 cm lång, å då blir byxorna liiiite korta annars :)
Alla borde få ett par Pikuer :)

kl

jag har billighetsvarianten.. :angel: men ska inhandla ett par Pikeur i veckan som kommer :love:

HH Manchester, helskodda (har dem endast på vintern)
2005_.jpg

Börjes helskodda, beige (märket kanske heter Domani?)
2004_buke.jpg

Samma som ovan fast gråa med svart skoning
5juli017.jpg

HH (tror jag?) helskodda, rutiga
080625015.jpg

:rofl: Ha ha ha... Jag nu va det väl inte riktigt så att jag personligen har råd att ge alla människor ett par nya Pikeur :) Jag har ju knappt råd att ge mig själv ett par nya :(
Men om jag uttrycker mig så här då ... Alla borde få HA ett par pikeur!!
Ha det gott!!

*kl*
Att hitta återförsäljare för olika märken (egentligen oavsett vad det gäller) borde vilken normalbegåvad användare som helst klara med hjälp av hjärnkapcitet, google, eniro etc. Alltså behöver inte flera användare sitta och skriva inlägg som "här kan du köpa nisses ridbyxmärke i Karesuando", det raderas även enligt forumreglerna. Skippa dessa inlägg så får tråden fortsätta leva.

/B_A_L, moderator

Nästa gång lär det bli ett par helskodda jodphurs (tips på trevliga märken mottages gärna! :bow: ) så kan man vika upp kanten i värsta fall! :rofl:
Horka, RTS Sportline

om man inte är så kräsen på hur kläderna sitter och känns så funkar den säkert bra med andra märken.
Suck! Du har händelsevis aldrig tänkt tanken att alla människor inte är skapta som du? Något som passar bra på dig passar nödvändigtvis inte på den andra personen.

Jag är noga med hur kläder sitter och känns. Därför har jag inte Pikeur. De passar inte mig. Det gör däremot t ex Eurostar, Cavallo och RTS. Mjukare skoning än RTS får man leta efter. Nästa gång jag shoppar helskott blir det nog ett par sådana.

Har både Pikeur och Euro-Star, men måste nog säga att jag tycker bättre om mina Euro-Star, de passar mig bättre.

Pikeur har jag barnstorlek i för att de öht skulle sitta bra :p, men inget av mina par Euro-Star har hår helskoning och jag är extremt kräsen med mina ridbyxor, klarar inte av styva material, hårda sömmar eller minsta lilla veck.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 334
Senast: Lady_S
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 036
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 146
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka