Ridbyxor på tävling.

P

pimpim_

Får man tävla på lokala tävlingar med beige ridbyxor med brun skoning ? Alltså dom är helskodda med brun mocka. Läste på stallbacken.com att man fick ha vilken färg som helst, men när jag har kollat på vissa trådar här på buke så säger vissa att man bara måste ha vita.Eller måste man ha samma färg på skoningen som på ridbyxorna ? Vad är rätt ? Tack för svar :)

Sv: Ridbyxor på tävling.

Du får ha vilken färg du vill på ridbyxorna på en lokal hopptävling. Det bästa är att kolla TR, det är inte alltid svaren här på buke är rätt. Om du kollar TR så kolla även ändringarna som görs varje år.

Du får ha vilken färg på ridbyxorna som du vill.

Du kan ha illgröna ridbyxor med orange skoning om du vill...

Okej. tack =). aa jag ska kolla i TR med men har ej fått den än. :)

Du får ha vilken färg du vill. Men sen är ju frågan hur snyggt det är...

Ja, har jag sagt nåt annat? :crazy::crazy:
Jag sa bara att jag inte tycker det är SNYGGT med ridbyxor med nån annan färg än vit på TÄVLING.
Fattar du nu?!

förlåt, mitt fel! Tittade inte vem du svarade till och trodde du svarade till LenaH.

I dressyr och fälttävlan också för den delen.

Ja, med tanke på hur Jan Brink såg ut på hans senaste tävling:

briar6.jpg

:eek::eek::eek:

Den var inte photoshoppad va :angel ?

BTW; Är det itne så att man får ha vilken färg som helst, bara att de m¨ste vara ljusare än kavajen ? :confused:

Så var det förut iaf, men jag har inte kollat i senaste TR...

finns ingen sån regel, du kan rida i svarta byxor och vit kavaj om du vill

Så var det förut iaf, men jag har inte kollat i senaste TR...

Många poäng till dig om du kan producera ett TR där det står, gammalt som nytt.

Till alla: Det är bara BS att ridbyxfärgen är reglerad, den är och har åtminstone i modern tid alltid varit fri.

Jag tror att det är den största skrönan inom svensk ridsport :D att man måste ha vita ridbyxor eller åtminstone ljusare än kavajen. Vet faktiskt inte om det är en regel internationellt men här i sverige har det då inte funnits någon sån regel på jag vet inte hur många år... Alla tror bara att det är så....

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 084
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
14 053
Senast: manda
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 190
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 622
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar