T
Torun
Sv: Ridbildstråd
Din foderhäst är så himla fin!!
Din foderhäst är så himla fin!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu hoppas jag att alla kan vara konstruktiva i sin kritik. Och jag hoppas att många vågar visa bilder
Jag kämpar med att få fram händerna men jag är väl felskapt, det går ju bara inte...
Jag kommenterar denna bilden för att jag känner igen hästens utrustning (jag är inte westernryttare). Jag skulle vilja se mer energi hos hästen, kontakt med hästens mun, sträckt tygel, händerna närmare varandra och omvridna, höjd blick.
Hur vill du ha formen?
Har ju ingen som tar kort på mig, ju... ... Finns nog inte en enda bild på mig uppsuttet på den här sidan nyåret
Du har händerna framför hornet av vad jag kan se
I Hunter under Saddle ska hästens form vara lång, halsen går rakt ut från kroppen och huvudet i lod. Tygeln ska vara lös, eller med lätt kontakt.
Energin finns, men på ett annat sätt än vad engelsk ryttare är vana vid. Det du ser är förmodligen slöa, långa hästar i "fel" form om du är vanlig engelsk ryttare och inte van vid hunter och quarterhästar. Hunter är en gångartsklass, men hos quartern ska gångarterna vara långa, svävande och markbundna, halsen som sagt framsträckt och nacken ungefär i höjd med manken.
På Sidekicks bild är formen något ihopkrullad, händerna lite låga och felvridna men det syns också att bilden är tagen under en korrigering. Blicken ska definitivt UPP och tygeln släppas ut något!
Men, för att vara en treåring och ekipagets första tävling (Sidekicks första HUS?) så är det överlag mycket bra och bilden ger sken av ett samspelt och snyggt ekipage som förmodligen kommer gå från klarhet till klarhet!
Ja, jag har ju ridit engelsk under nästan hela livet, det är svårt att lära om.