Ridbildstråd

alazzi

Trådstartare
RIMG0032.JPG

Nu hoppas jag att alla kan vara konstruktiva i sin kritik. Och jag hoppas att många vågar visa bilder:bump:

Jag kämpar med att få fram händerna men jag är väl felskapt, det går ju bara inte...

Senast ändrad:
Sv: Ridbildstråd

Har ju ingen som tar kort på mig, ju...:o ... Finns nog inte en enda bild på mig uppsuttet på den här sidan nyåret;)

Du har händerna framför hornet av vad jag kan se:D

Hmm...ja händerna kanske ska lite längre fram...men jag har samma problem.
Vad jag kan tänkas se...kan ju vara så att det bara är på denna bilden...så tycker jag att din skänkel ligger lite för långt fram.
Om denna kom bak lite mer så kanske du blir lite mer upprätt i sitsen och därav kanske lättare att få fram handen.
Det har hjälp mig lite grann.

Jag hoppas det var sådan här kritik det skulle vara...vill ju inte såra någon :o

Jag kanske ska lägga in en bild på mig med...så det blir rättvist ;)
Tyvärr har jag väl egentligen inga superbilder som är tagna på senare tid...den här är väl den närmaste i så fall..

På den här bilden vet jag vad jag gör fel..som jag ser själv..för låg hand och fötterna petar för mycket utåt
IM000412.jpg
[/IMG]

Har jag händerna för högt upp här?
snurriboxen.jpg

Här försvann hästens huvud. Det jag tycker jag gör fel är att jag tar bak skänkeln när jag svänger, vilket jag har kommit underund med nu efter mycket, mycket träning och tjat.
tvlingmm338.jpg

Det där med låg hand och hög hand är så himla olika.
En del tycker man ska ha hög och andra låg.

Eftersom din häst är ganska ung så skulle jag sänka handen lite grann, som det ser ut på första bilden i alla fall...den andra bilden ser bättre ut.
Jag har fått lära mig att när du rider på ett tränsbett med hög hand så lyfter du upp bettet i hästens mun och gör alltså ingen verkan nedåt.
Rider du däremot på stångbett och lyfter handen så trycker bett nedåt och då får du inverkan nedåt.

Men ...jag vet tränare och ryttare (reining) som rider med väldigt hög hand i hästens utbildning på tränsbett för att få den att sänka sig...funkar gör det...men då får du sitta med händerna uppe i ansiktet eller huvudhöjd....och det är ju inte optimalt.

Rätta mig gärna ni som är mer kunniga och erfarna om jag har fel.

Tycker att det ser ut som om din häst jobbar bra med ryggen. Kul med en så välriden travare:bow:

Positivt att du rider med hjälm:bow: Hästen ser väldigt trevlig ut, och otroligt söt:)

Hemma när jag tränar har jag alltid hjälm, när jag fyller 17 kommer jag börja använda hatt på tävlingar. (för det är väl 17 år?)

Tack! Det har varit hårt slit men hon är underbar att rida och rolig att jobba med. Lättlärd till tusen och en kämparglöd som bara den.

Här är de sista bilderna som togs på mig och foderhästen, nu har jag lämnat tillbaka honom till ägaren :(

Sidekick: Din häst är så snygg och ni är ju så fina tillsammans! :)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Lady_S
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: MiaMia
·
Juridik & Ekonomi Jag köpte en ställbar säng från ett företag i våras. Då synkroniseringen inte fungerade fick jag igenom en reklamation och skulle skicka...
Svar
5
· Visningar
531
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 502
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård