Rida utan hjälm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rida utan hjälm

Men en sån rädd människa som du ska väl inte sätta dig på en häst?
Varför rida när man kan slå sig?
Det är jäkligt korkat att ha en sån inställning till andra och sen utsätta sig för sånna risker när man lugnt och stilla kan sitta i sitt hem istället för att göra farliga saker!

Jaha?? Och nu hände det något här?? Eh?? Mår du bra??:confused: Rädd är nog det sista jag är... :rofl:

Vad är ditt problem? Får jag inte ha en åsikt om folk som rider utan hjälm?? En lätt lösning är ju att du struntar i min åsikt o glatt fortsätter med ditt på ditt sätt, o låter mig tycka vad jag vill??

Om man rider utan hjälm ska man ha väldigt klart för sig, att det inte bara drabbar dig själv om du faller med huvudet före.
Om du i värsta tänkbara fall dör, eller får tillbringa resten av ditt liv som ett vårdpaket så drabbar detta även dina nära och kära.
Jag har jobbat som sjuksköterska i ett antal år, och har stött på en och annan gammal ridolycka.
Jag står för att jag tycker det är korkat att rida utan hjälm, oavsett hur skicklig ryttare man anser sig vara.

hehe:D så det lät bara som att du är rädd då? Visst får du ha en åsikt precis som jag. och min är att du låter rädd.

Vad är ditt eget problem? Du vägrar låta andra ha sin åsikt men själv gapar du om att få ha din egen låt människor som vill rida utan hjälm göra det.

Bara för att man har en åsikt behöver man inte uttrycka den:smirk:

Jag brydde mig inte om din åsikt från början det var du som brydde dig om min så en lätt lösning är väl att du struntar i min åsikt och glatt fortsätter med ditt på ditt sätt och låter mig vara ifred:smirk:

hehe:D så det lät bara som att du är rädd då? Visst får du ha en åsikt precis som jag. och min är att du låter rädd.

Vad är ditt eget problem? Du vägrar låta andra ha sin åsikt men själv gapar du om att få ha din egen låt människor som vill rida utan hjälm göra det.

Bara för att man har en åsikt behöver man inte uttrycka den:smirk:

Jag brydde mig inte om din åsikt från början det var du som brydde dig om min så en lätt lösning är väl att du struntar i min åsikt och glatt fortsätter med ditt på ditt sätt och låter mig vara ifred:smirk:

Så jag är rädd för att rida för att jag anväder hjälm?? Ok, ja det får du gärna tro!
Och jag låter väl folk rida utan hjälm?? Tror du jag kutar runt med en påse hjälmar och med våld trycker ner dem över huvuder på folk eller?? :confused:

Vart har jag sagt att någon inte får ha en åsik?? Tycka får man väl göra som man vill, men det blir ju himlans konstigt om man inet ska få utrycka sina åsikter på ett forum som är uppbyggt just på att folk har olika åsikter??

Tycker du svammlar helt i nattmössan? :eek: Och vill du vara ifred så är ett hett tips att du slutar skriva!! :idea:
Och din åsikt var att vi skulle bry oss om kriminella istället, finns säkert ett forum för det oxå, testa googla... eller starta en tråd i ämnet, kanske jag har en åsikt där oxå.. detta är Bukefalos o mig veterligen handlar det om hästar o denna tråden om hjälmar? Har jag fel??

jag rideralltid med hjälp ibalnd när man ska skritta från hagen i skogen å hem (igenom en annan hage9 brukar jag skippa de. borde igentligen inte göra de men de blir så av ren lathet =( vet många som rider in unghästar tan hjälp.. HALLÅ!!! vad har dom innanför pannbenet.

Jag ska snart börja rida med hjälp.. nån får leda/longera min häst medans jag rider in den..
Lite kul att du stavar fel båda gångerna... spec. som m och p ligger så pass långt ifrån varandra på tangentbordet :angel: ;)

Hjälm borde vara en självklarhet när man rider. Ni som klagar på att det är varmt, rider ni barfota för att ni är varma om fötterna också?;)

Ja, det gör jag. Förstår inte problemet? Jag anpassar min klädsel och utrustning efter vad jag gör- Jag verkar inte andras hästar utan handskar, långärmat och stålhätta, men jag går gladeligen barfota i den egna hästflocken= jag anpassar mig efter omständigheterna!

Men jag rider utan hjälm, 99% av tillfällena. För jag sätter mig inte på en häst som jag inte litar på.

knapplånar

När vi ändå diskuterar hjälmens vara eller inte.......

Kommer alla ihåg att man ska byta ut hjälmen med jämna (inte 10 års:rofl:) mellanrum? Detta pga meterialutmattning.

Jag är först att erkänna att trots att jag alltid rider med hjälm så är det 7 år sen jag bytte vardagshjälm.(Ja,den luktar skit och ser dassig ut:rofl:men det är en favorit......)

Usch,måste köpa en ny snarast!

Hjälm borde vara en självklarhet när man rider. Ni som klagar på att det är varmt, rider ni barfota för att ni är varma om fötterna också?;)

Kortfattat är det så här det ligger till:
Rida MED hjälm = klokt
Rida UTAN hjälm = korkat

ja, jag rider barfota på sommaren när det är varmt.

jopp
men allra mysigast är det ju barbacka

12906775.jpg

halshugg mig nu ;)

jopp
men allra mysigast är det ju barbacka

12906775.jpg

halshugg mig nu ;)

Känns lite obehagligt med stignyglar??
Halshugga?? Nänä, jag kommer med min påse hjälmar jag alltid bär med mig och slår ner en hjälm... Brukar placera mig i tallar o sen dyka ner på mina korkade offer ;)
Så, se UPP när du rider utan hjälm.. :p

Trodde vi lämnat tiden då folk med läs och skrivsvårigheter ansågs dumma i huvudet.

Jag gör det ibland på vintern för att jag kan inte ha varma mössor under hjälmen....

Och det har hänt någon gång att jag faktiskt glömt hjälmen.

Även när jag rider dressyr så rider jag utan hjälm ibland för jag får bättre huvudhållning utan hjälm.

Dumma anledningar, jag vet... menmen

Mitt huvud som kommer till skada ;)

Men sedan finns det ju dom som gör det för dom tycker det är ett bevis på att dom är 'bra på att rida' :confused: :confused:

Sicka människor de finns...

förstår inte heller vfö man ska rida utan hjälm..:confused:
jag gör det inte iaf...
Tränar för 2 tränare en hopp o en dressyr dom är bröder..
O båda är SUPER duktiga. o ena är landslagsryttare, lr var. men iaf han är super inom dressyren.. han rider ALLTID utan hjälm även på alla hingstar han rider.
o han som jag tränar för i hoppning, han brukar även hoppa upp på min pålle o hoppa lite o rida o så även han dressyren men iaf han ride roxå utan hjälm.. alltid"!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
731
Senast: Blyger
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
846
Senast: Takire
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 012
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 803

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Motionscykel?
  • Lego 5 årig kille

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat