J
Jeeves
Sv: Rida utan hjälm
Förklaringen är att de har ingenting innanför pannbenet värt att skydda
Förklaringen är att de har ingenting innanför pannbenet värt att skydda
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Livet är över lag farligt. Man kan faktiskt dö! Så jag jag oroar mej inte.. Jag tror att då min tid är kommen så är den. Då spelar det ingen roll om jag är klädd med skydd från tå till topp.
Väninna till mej kraschade med sin bil. Utan bälte. Läkare sa att om hon mot alla odds överlever så blir hon en grönsak. Och det va hon... I ca 4 månader. Året efter slängde hon kryckan. Några år år senare blev oxå gravid. Hon rider igen oxå. Vilket ingen någonsin trodde hon skulle göra.
Hennes tid hade inte kommit!
Den som rider utan hjälm har heller inget att skydda...
Känns lite obehagligt med stignyglar??
Halshugga?? Nänä, jag kommer med min påse hjälmar jag alltid bär med mig och slår ner en hjälm... Brukar placera mig i tallar o sen dyka ner på mina korkade offer
Så, se UPP när du rider utan hjälm..
Och vad är det med alla som ska ifrågasätta folks val här i livet?
Om ni nu vill det så tycker jag att ni ska variera er lite och ifrågasätta varför folk inte har bälte när dom kör bil, eller cykelhjälm när dom cyklar, eller flytväst när dom åker båt eller är vid större vattendrag.
Jag tycker den här eviga hjälm diskussionen börjar bli tjatig faktiskt.
det finns en hel del annat än bara häst på detta forum..
en ganska jätte stor del.
Hahahah
Nu fick jag en konstig syn framför mig: humelibumlan i en tall topp med små vingar på sig och en stoooor påse hjälmar
Ja?? Och när jag kastar mig ner, skriker jag min kamp ramsa...
Hjääääääääääälllmeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnn ärrrrrrrrrrrrrrrrrrrr huuuuuuuuuuuuuuvvvuuuuuuuuuuuuuuuddddd saaaaaaaaaaaaaakkkkkkeeeeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnnn!!!!
hehe så det lät bara som att du är rädd då? Visst får du ha en åsikt precis som jag. och min är att du låter rädd.
Vad är ditt eget problem? Du vägrar låta andra ha sin åsikt men själv gapar du om att få ha din egen låt människor som vill rida utan hjälm göra det.
Bara för att man har en åsikt behöver man inte uttrycka den:smirk:
Jag brydde mig inte om din åsikt från början det var du som brydde dig om min så en lätt lösning är väl att du struntar i min åsikt och glatt fortsätter med ditt på ditt sätt och låter mig vara ifred:smirk:
vad är det med dej??
det var väl trevligt då...
Är ju kul att se att min åsikikt verkar vara så viktig
Är den det? För min del spelar inte din åsikt någon roll alls. Människor gör olika val och sen är det inte ovanligt att man blir fanatisk i "sin" åsikt. Ödmjukhet inför människor och att de gör andra val än en själv är nåt som flera kanske ska fundera över...