Rida utan hjälm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rida utan hjälm

Förklaringen är att de har ingenting innanför pannbenet värt att skydda:cool:

Livet är över lag farligt. Man kan faktiskt dö! Så jag jag oroar mej inte.. Jag tror att då min tid är kommen så är den. Då spelar det ingen roll om jag är klädd med skydd från tå till topp.

Väninna till mej kraschade med sin bil. Utan bälte. Läkare sa att om hon mot alla odds överlever så blir hon en grönsak. Och det va hon... I ca 4 månader. Året efter slängde hon kryckan. Några år år senare blev oxå gravid. Hon rider igen oxå. Vilket ingen någonsin trodde hon skulle göra.

Hennes tid hade inte kommit!

Man SKA faktiskt dö ;)

Och tacka gudarna för att hon klarade sig! :) Stark tjej det måste vara!

Jag kan bara inte förstå hur man kan vara så dum att man rider utan hjälm. Jag har gjort detnär jag var yngre men det skulle aldrig falla mig in att göra det nu. När jag flyttade och började gymnasiet var det en kille i min klass som alltid red utan hjälm, en dag, det var ganska länge sen så red han sin hingst, ramlade av och slog skallen i en sten, han spräckte skallen men hade en himla tur som överlevde, idag har han som följd av detta stamproblem när han pratar. I övrigt helt frisk. Det som gör mig så förbannad är att han fortfarande rider utan hjälm!! Han kunde ha dött, han borde varit död. Som tur är lever han. Men har man fått en chans till här i livet, så borde man väl ta vara på den? Jag har en systerdotter som ser upp till mig som om jag vore världens bästa ryttare. Hon gör allt som jag gör. Tänk om jag skulle rida utan hjälm, då skulle hon också göra det. Alla vi som rider är förebilder för yngre och vi måste ta vårat ansvar och visa att det är viktigt att rida med hjälm. :)

Den som rider utan hjälm har heller inget att skydda... ;)

Känns lite obehagligt med stignyglar??
Halshugga?? Nänä, jag kommer med min påse hjälmar jag alltid bär med mig och slår ner en hjälm... Brukar placera mig i tallar o sen dyka ner på mina korkade offer ;)
Så, se UPP när du rider utan hjälm.. :p

Hahahah:rofl::rofl::rofl:

Nu fick jag en konstig syn framför mig: humelibumlan i en tall topp med små vingar på sig och en stoooor påse hjälmar:rofl:

Och vad är det med alla som ska ifrågasätta folks val här i livet?

Om ni nu vill det så tycker jag att ni ska variera er lite och ifrågasätta varför folk inte har bälte när dom kör bil, eller cykelhjälm när dom cyklar, eller flytväst när dom åker båt eller är vid större vattendrag.

Jag tycker den här eviga hjälm diskussionen börjar bli tjatig faktiskt.

:idea::idea:
Kan det möjligen vara så att detta är ett hästforum och att det är därför frågor gällande ridning tas upp snarare än frågor gällande cyckling, fordonstrafik eller sjöfart!!?????:idea::idea:

det finns en hel del annat än bara häst på detta forum..
en ganska jätte stor del.

Hahahah:rofl::rofl::rofl:

Nu fick jag en konstig syn framför mig: humelibumlan i en tall topp med små vingar på sig och en stoooor påse hjälmar:rofl:

Ja?? Och när jag kastar mig ner, skriker jag min kamp ramsa...
Hjääääääääääälllmeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnn ärrrrrrrrrrrrrrrrrrrr huuuuuuuuuuuuuuvvvuuuuuuuuuuuuuuuddddd saaaaaaaaaaaaaakkkkkkeeeeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnnn!!!!
;):banana:

ganska många har jag faktiskt upptäckt..
lite förvånande men så är det.

Ja?? Och när jag kastar mig ner, skriker jag min kamp ramsa...
Hjääääääääääälllmeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnn ärrrrrrrrrrrrrrrrrrrr huuuuuuuuuuuuuuvvvuuuuuuuuuuuuuuuddddd saaaaaaaaaaaaaakkkkkkeeeeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnnn!!!!
;):banana:

Då är det bäst jag passar mig:eek: För det där vill man ju inte råka ut för;)

hehe:D så det lät bara som att du är rädd då? Visst får du ha en åsikt precis som jag. och min är att du låter rädd.

Vad är ditt eget problem? Du vägrar låta andra ha sin åsikt men själv gapar du om att få ha din egen låt människor som vill rida utan hjälm göra det.

Bara för att man har en åsikt behöver man inte uttrycka den:smirk:

Jag brydde mig inte om din åsikt från början det var du som brydde dig om min så en lätt lösning är väl att du struntar i min åsikt och glatt fortsätter med ditt på ditt sätt och låter mig vara ifred:smirk:

:bow::bow:

Är ju kul att se att min åsikikt verkar vara så viktig :banana::bump:

Är den det? För min del spelar inte din åsikt någon roll alls. Människor gör olika val och sen är det inte ovanligt att man blir fanatisk i "sin" åsikt. Ödmjukhet inför människor och att de gör andra val än en själv är nåt som flera kanske ska fundera över...

Är den det? För min del spelar inte din åsikt någon roll alls. Människor gör olika val och sen är det inte ovanligt att man blir fanatisk i "sin" åsikt. Ödmjukhet inför människor och att de gör andra val än en själv är nåt som flera kanske ska fundera över...

Varför kommenterar du min åsikt om den inte spelar någon roll?? :confused:
Ödmjuk är jag inför kunskap och erfarenhet, jag kan respektera andras val, men det är fortfarande för mig korkat och oansvarigt att rida utan hjälm... :smirk:
Och tydligen så verkar det väldigt jobbigt för vissa människor att jag tycker det??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
731
Senast: Blyger
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
846
Senast: Takire
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 012
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 803

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Motionscykel?
  • Lego 5 årig kille

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat