Rida Shettis ??

Sv: Rida Shettis ??

Jag är 159 lång och skulle aldrig sätta mig på en shettis... väger iofs mellan 60-65 normalt men inte heller om jag var 10 kg lättare.

Men jag sätter nog upp en som kanske väger ett par kg mer som har balansen än en som kanske väger mindre och inte har balansen. . . Men sen är det ju individuellt också. man kan ju inte säga att alla klarar det, det beror ju på lite hur den är byggd också. . :)

Sv: Rida Shettis ??

Är man lite lyhörd som hästägare så ser man om hästen tycker att ryttaren är okej eller inte. Min uppfattning är väl att det är svårare för shettisen att bära upp en ryttare som är lite för lång än om den är kortare men lite tyngre.
Shettisar varierar ju också en hel del i typ, vilket gör att det är svårt att generalisera både vad gäller längd och vikt.

Liknande trådar

Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 949
Senast: Badger
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan... 2
Svar
30
· Visningar
2 266
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 089
Senast: Piaff
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 502
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka