Rida PP med min travare?

M

MidnightLady

Mitt travarsto är riden 5månader, 3ggr i veckan.
Skulle vara superkul att rida Vasarittens PP 11/8, men är det för tidigt? kanske borde vänta till 2008?

tacksam för svar

Sv: Rida PP med min travare?

jag är helt övertygad om att ni kan rida en pp i år , fortsätt att rida som du gör och öva på pulsningarna.:angel:

får man vara nyfiken och fråga vilken häst det är? ser att du länkar till team podirs hemsida... :D
Om du rider med henne så har du kunnigt folk att fråga omkring dig, svårt att sia över nätet :o
Men jag tror inte att det skulle vara några problem! prova rid en 2-3 mils sträcka hemma så ser du hur hästen ligger till i träning..

Senast ändrad:

Jag tycker det låter lite tidigt med tanke på att hon bara e riden i 5 mån o bara tre dagar i veckan

aa d förståss :D Jag e inte insatt i distans:angel:
Men hoppryttaren har tänkt att testa nån gång :D

hmmm... kom att tänka på - är hästen bara riden i 5 mån TOTALT i sitt liv? :confused: jag kan ha missförstått....

Jag fattade som att den var inriden i höstas och riden 3ggr/vecka sen dess.

Om det är så är riden i 1år den 11/8 så ska det väl inte vara något problem.

Antar att den dessutom är travtränad före inridningen och isf så ser jag apsolut inget hinder till att den skulle kunna gå PP`n

/Linnea

Hon är inriden redan vid 4, men har inte blivit regelbundet riden förut.
Hon är bara tömkörd för att ingen vågade spänna henne framför vagnen. :D

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 691
Senast: Jerseyite
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 207
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 459
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 337
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • När små barn är sjuka...
  • Tips på Fiskmiddagar

Hund, Katt, Andra Djur