Rida på hästen på trailern...

Bowman

Trådstartare
Är det ett okonventionellt sätt att lösa ett lastningsproblem eller bara dumt? Hörde om en tjej som gör det och det skulle väl vara det enda sättet att lasta hästen i det fallet...

Sv: Rida på hästen på trailern...

Jag har hört talas om folk som kör på sina (givetvis inkörda) hästar på släpet, för att dom är svåra att lasta. Rida på dom låter bra mycket farligare, men det är ju en risk ryttaren får vara medveten om.

Jag brukar gilla okonventionella lösningar på problem, men det här är nog precis i gränsen för vad jag skulle tolerera på min gård.

Man får väl göra det som fungerar, bara man är medveten om riskerna med det.

när jag var ung så reds hästen som jag skötte på ridskolan in i släpet.
ryttaren tog sig av genom att ta tag i taket o hästen fortsatte in.

På den tiden lasttränade man ej o det lika spännande om hästarna skulle komma till ngn tävling.

ett sto lade sig o fick stanna hemma- statspremiesto.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
727
Senast: Amha
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: Claraclara
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 886
Senast: Ajda
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 305
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar