Rida på hästen på trailern...

Bowman

Trådstartare
Är det ett okonventionellt sätt att lösa ett lastningsproblem eller bara dumt? Hörde om en tjej som gör det och det skulle väl vara det enda sättet att lasta hästen i det fallet...

Sv: Rida på hästen på trailern...

Jag har hört talas om folk som kör på sina (givetvis inkörda) hästar på släpet, för att dom är svåra att lasta. Rida på dom låter bra mycket farligare, men det är ju en risk ryttaren får vara medveten om.

Jag brukar gilla okonventionella lösningar på problem, men det här är nog precis i gränsen för vad jag skulle tolerera på min gård.

Man får väl göra det som fungerar, bara man är medveten om riskerna med det.

när jag var ung så reds hästen som jag skötte på ridskolan in i släpet.
ryttaren tog sig av genom att ta tag i taket o hästen fortsatte in.

På den tiden lasttränade man ej o det lika spännande om hästarna skulle komma till ngn tävling.

ett sto lade sig o fick stanna hemma- statspremiesto.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: Freazer
·
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 519
Senast: Hedinn
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 361
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka