Rida med barn

E

esyl44

Idag var jag, dottern och grannen ute på skogstur. Grannen hade fått låna en en "dyna" som man fäster i en vojlock och i den satt dottern bra! Hon satt alltså bakom grannen på hennes häst. Dottern är 6 år och spektaklet uppskattades mycket. Traven var dock inte angenäm. Skritt och galopp gick jättebra. Någon annan som provat detta? Eller vet var man kan inhandla prylarna som behövs?
 
Sv: Rida med barn

:eek: Det låter alldeles livsfarligt! Jag vet inte vart man hittarna prylarna, men ärligt - hur tänker man? Hur vågar man?

/snurpe
 
Sv: Rida med barn

Min son (6 år) skulle formligen ÄÄÄÄLSKA ett sådant arrangemang - men jag skulle inte våga.... Krävs en hel del av hästen antar jag.
 
Sv: Rida med barn

När min kusin va lite satt hon framför mig i min western sadel.. :) gick hur bra som helts. Dock har jag en häst som e jätte försiktig när det handlar om barn..
 
Sv: Rida med barn

Jag har en kombi sadel från hööks att sätta bakom westernsadeln. Den rider både 4 och 6 åringen i, dock bara i skritt!!! skulle inte våga snabbare... helt plötsligt ser de nån fin sten el nåt på marken å lutar sej sååå för att se bättre...

Barnen älskar det men det blir inga längre turer för lite läskigt är det faktisk även om dom sitter super bra i denna "sadel", 4-åringen är nog faktiskt aldeles för liten, men får syrran är det svårt att vägra henne...:crazy:
 
Sv: Rida med barn

Jag har tidigare ridit med barn framför mej, från 4år o uppåt. I vissa fall barbacka och annars med sadel och barnet på tjock padd framför sadeln, tycker det känns bättre då jag kan hålla om barnet när det sitter framför med ena handen/armen.. Funkat jättebra, skritt, trav och galopp. Men det beror nog mkt på vilken häst man har, på min häst funkar det alldeles utmärkt.
 
Sv: Rida med barn

Jag föredrar nog att ha barnet framför där jag kan hålla i det. Red mkt med min extra mammas son framför mig på en mkt säker häst. Det var väl kanske 13 år sedan, hade en vettbed framför sadeln.

Han tyckte det var kul och hästen var så säker som en häst kan bli. Enda gången någonsin den hästen hoppat till för något vart jag räddare än hästen (jättesmäll av ett vägbygge) och då red vi i skogen.

Dock så får han rida själv numera :) Han är 1m och 85 cm lång....

Javan
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 594
Senast: Juli0a
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 492
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 562
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Hej! Jag har en fundering, min häst har börjat få skav av schabrakkanten så har bokat tid för sadelkoll och tänkte att jag fram tills...
Svar
5
· Visningar
894
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp