rida innan det blir mörkt,

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare jojjogalopp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 171
J

jojjogalopp

Hej jag och min dotter kom på en lösning i går.
Som min dotter går i skolan och kommer hem vid 3
och fyra är det mörkt,
Så vi kom på om jag gör årdning hästarna sadlad och klar så e det bara hoppa på och rida för henne då hon kommer hem så hon kan rida direkt varje dag dag,

Tycker ni det är fel? men jag gör det för hästen och dotterns skull men jag tänkte äffter i går jag karnse skämmer bort henne.
:confused:

Sv: rida innan det blir mörkt,

nej de är väl schysst, kanske inte ska göra det varje dag ;) om inte annat blir det ju ljusare snart och då behöver du ju inte göra det...

Låter bra, jag har samma problem med min dotter att vi sällan hinner rida ut medan det är ljust så tipset är bra.

Fast låt henne göra iordning stallet efteråt eller kvällsfodra eller annat. Det ska kanske inte serveras henne för mycket?

ja hon skulle kunna göra årdning i stallet äfter åt,Men då har ju man ett problem i gen då,ska ätas och göra läxorna och dusha.men på Lördagar så är det hennes dag att gå upp på morgonen och fodra och ta ut dem och mocka allt utan och bära vatten.:confused:

så brukar jag å min mamma göra. den som är där ser till att hästarna e färdiga för ridtur när den andra kommer.

varför så rädd att hon ska bli bortskämd för att du hjälper henne. Bara att göra iordning hästarna så ni kan rida ut så fort hon kommer och sen hjälpas åt efter ridturen så hinner ni hem innan det är alltför sent o äta o göra läxorna.
Varför så viktigt att "på lördag är det hennes tur att gå upp tidigt" varför inte hjälpas åt? Att vara tillsammans med sina föräldrar i stallet och hjälpas åt är ju jätteskoj

Nej jag tycker inte att du skämmer bort din dotter. Det är väl skönt för henne att slippa rida i mörker och det känns förmodligen tryggare för dig också:).
Hon kanske kan kompensera på något annat sätt istället, att hjälpa till med något mer hemma eller annat som ni kan komma på.

Köp en pannlampa om du är orolig :idea:

Men nej det tycker jag inte är för mkt att hjälpa dottern så hon hinner rida innan det är mörkt.

Hej jag och min dotter kom på en lösning i går.
Som min dotter går i skolan och kommer hem vid 3
och fyra är det mörkt,
Så vi kom på om jag gör årdning hästarna sadlad och klar så e det bara hoppa på och rida för henne då hon kommer hem så hon kan rida direkt varje dag dag,

Tycker ni det är fel? men jag gör det för hästen och dotterns skull men jag tänkte äffter i går jag karnse skämmer bort henne.
:confused:
Jag tycker inte alls du skämmer bort henne. Är ju jättesnällt av dej bara! Man får ju göra det bästa av situationen denhär årstiden.;)

I dag va hästarna klara när dottern kom hem det va bara hoppa upp på hästen hon blev välldigt gla,
vi han rida precis innan det blir bäck svart vi hinner rida 40minuter har jag räknat ut
.Det va någon som skrev köp pann-lampa hahaha jag provade det ett tag men hästen blev ju galen det fungerar inte ,
jojjo e som han är en FEGIS;)

varför så rädd att hon ska bli bortskämd för att du hjälper henne. Bara att göra iordning hästarna så ni kan rida ut så fort hon kommer och sen hjälpas åt efter ridturen så hinner ni hem innan det är alltför sent o äta o göra läxorna.
Varför så viktigt att "på lördag är det hennes tur att gå upp tidigt" varför inte hjälpas åt? Att vara tillsammans med sina föräldrar i stallet och hjälpas åt är ju jätteskoj

Håller med! :bow:
Visst kanske jag är lite bortskämd med hjälp i stallet i stort sett varje dag, men jag och min mamma har väldigt roligt i stallet och jag tror att hon uppskattar att följa med mig (+ att på den nya vågar hon inte släppa ut mig själv haha!). Iaf så klagar hon på att hon inte har något att göra när jag tar hand om honom själv :D
Det är väl alltid kul med sällskap och man får stärka mor-och-dotterbandet eftersom man spenderar så mycket tid tillsammans=)

Haha, en äkta ponnymamma :) Tänk den som hade haft en så engagerad morsa! Självklart skall du fortsätta skämma bort dottern din, förutsatt såklart att hon tycker det är en bra ide? En del med att ha häst är ju att pyssla o greja med hästen, det missar hon ju när hästen står klar o väntar. Hon kanske oxå ser det som en press att hon "måste" rida varje dag. Men prata med henne om det så får du svar på din fråga.

Jag var alltid avundsjuk förr när stallkompisarnas "ponnymamma" alltid mockade deras boxar medan de red. Det privilegiet hade jag inte tackat nej till :d

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet... 2
Svar
35
· Visningar
5 448
Senast: MiaMia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 369
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag... 2 3
Svar
44
· Visningar
6 918
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter... 2
Svar
23
· Visningar
2 163
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Barfotaboots!
  • Dressyrsnack nummer 18