Rida fram med graman...

F

fälttävlansnörd

Har lånat ut TR och behöver veta tills på söndag...

Får jag rida fram (inte hoppa ett endaste hinder) med
gramanen på regional ponnyhoppning med allsvenska?

Vore väldigt bra eftersom att jag, gramanen och hästen
är ett riktigt dreamteam för närvarande ;). (Ta ej för seriöst).

Sv: Rida fram med graman...

Ingen aning men graman är väl ganska stark om jag inte minns helt tokigt? För om man rider fram på graman o ska hoppa utan sen , blir inte hästen väldigt stark då?

ja det får du. (gör alltid jag:p) du får rida fram med den men inte hoppa!

Jag har sett folk som hoppat fram på det lilla hindret med graman, men det var iofs på stor häst tävling så det kanske man får då?

rida fram får man på ponny, men inte hoppa. :) jag brukar rida fram då och då, beroende hur jag känner att min häst är, tycker det funkar bra och hästen min blir väldigt lydig och känslig, dock tycker jag själv inte att man ska hoppa me den. :)

möjligt att det är så på stor häst, men vi har kollat upp det där och man får inte hoppa nånting med den på ponny. finns iof folk som gör det ändå men så är det väl alltid..:crazy:

mom 371
på framridning och framhoppning är alla slags hjälptyglar tillåtna. PONNY: gramantygel får användas vid framridning men inte framhoppning.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 172
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 864
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar