Sv: Rida fram ellet inte
kom o tänka på att det är ju lite knäppt att vi då måste skritta hästarna för att kunna göra de andra gångarterna när pållarna drar iväg från sovande tillstånd i galopp utan förvarning typ....de går inte sönder för det de är ju byggda för att kunna fly snabbt.
dock förstår jag om man ska skritta fram en stund eftersom tyngden från ryttaren inte är natrulig.
marijaa skrev:klart man ska "värma upp". Men det handlar ju också om hur mycket hästen rör sig i hagen.
Jag vet att min häst rör sig mycket och gymnastiserar genom att busa med smågrabbarna.
Ibland när han vill går han längst upp i hagen varpå jag måste gå efter, när vi är där galopperar han ner till grinden, känns ju som att han är rätt uppvärmd, och jag också
Men naturligtvis börjar vi i skritt.
kom o tänka på att det är ju lite knäppt att vi då måste skritta hästarna för att kunna göra de andra gångarterna när pållarna drar iväg från sovande tillstånd i galopp utan förvarning typ....de går inte sönder för det de är ju byggda för att kunna fly snabbt.
dock förstår jag om man ska skritta fram en stund eftersom tyngden från ryttaren inte är natrulig.