rida eller ej?

Misstänker att mitt ena sto har ngt knas i ryggen.

Ridningen stämmer inte riktigt= extra tjurig och ibland ovillig till att gå frammåt.
Red på banan lite grand häromdan, och tycker mig känna en skillnad i v varv.

Har ringt min kiropraktor, som inte kan komma föränn i slutet på denna månad.

Ska jag låta henne stå eller ta ut henne på prommenad för hand?

Hon har tidigar haft två ländkotor som spökat. ( 6 mån sen-"hoppat" tillbaka? )

Om det är ngt så vill jag ju inte förvärra det.

Hur hade Ni gjort?

Sv: rida eller ej?

Inte ridiy, minskat kfaftfodret och om det håller henne lugnare så hade jag jobbat försiktigt från marken utan belastning, promenader i annan miljö, miljöträning med läskiga saker t ex.
Vad fåt du ut av att rida en häst som inte känns fräsch? Vad får hästen ut av det och vilket resultat får ni?

Mitt eget resonemang skulle bli att jag mår dåligt eftersom magkänslan är fel, hästen spänner sig och kopplar samman ridning med obehag - i värsta fall kopplas även jag till obehaget och det vill jag INTE. Det enda vi skulle uppnå är obehag, missnöje och en känsla av misslyckande, vi skulle bägge vara ledsna. Det är INTE därför jag har häst...

Ja, det känns inte alls motiverande att sadla en häst som kan ha ont...

Ska dra ner på kraften och pyssla med henne mer istället.

Tack!

Jag hade inte ridit.
Det finns massor du kan göra ifrån marken. Varför inte försöka lära er några enklare trick?
min häst är halt och tills vi får komma till kliniken så tränar vi på att han ska kunna stå lös i stallgången. :)

Liknande trådar

Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 670
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 561
Hästvård Behöver hjälp med tankar....det låter helt sjukt när jag läser hon är ju jämt skadad lugnt riden massage regelbundet osv väldigt...
Svar
11
· Visningar
6 642
Senast: Madde_padde
·
Hästvård Hej! Känner att jag behöver skriva av mig o kanske någon av er har något att säga om situationen. Köpte min häst nyinriden 2008, då...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 261
Senast: Sailo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar