Ribersborg i sommar!

Sv: Ribersborg i sommar!

*kl*

Jag har inte så mycket att tillägga, jättekul för Viktoria, ett frågetecken för vad som pågick i Bullens huvud, det gick inte riktigt att känna igen honom...han hoppade JÄTTEhögt över hindren, väldigt fina språng men inte särskilt ekonomiska & inte så likt honom i terrängen. Förstår att Linda var frågande..

Annars sällar jag mig till hyllningskören av Mister, jag kan bara hålla med Niklas "Han är en stjärna...". Väldigt fin & "vuxen" har han blivit.

Polacken (som såg ut som en fjortonåring när han tog av sig hjälmen men red som en hel karl ;) ) hade en fantastiskt fin runda i terrängen, imponerande! Och Dirks Sindy är ju bara totalt faboulous, liiite synd var det om honom efter hoppningen. Men han gav verkligen spänning till sista sekunden! Han var inte så nöjd i efterhand bara... :grin:

Till nästa år hoppas jag på fler klasser och annat format.

Jag hoppas också på fler klasser nästa år.
Jag kände mig lite tveksam till om det skulle fortsätta att arrangeras tävlingar där nu när det var så få startande men nu när det drog så mycket folk (mycket ickehästfolk också) så tror jag att det kommer att få fortsätta och det är ju jättekul isf. :D

Jag kände mig lite tveksam till om det skulle fortsätta att arrangeras tävlingar där nu när det var så få startande men nu när det drog så mycket folk (mycket ickehästfolk också) så tror jag att det kommer att få fortsätta och det är ju jättekul isf. :D

De gick ju runt med frågeformullär om tävlingen som folk fick fylla i. Alla jag vet fyllde i att man önskade åtminstone en klass till, tex CIC**. Någon klass till behövs, det var ingen LITEN paus för publiken mellan terrängen och banhoppningen. Tur att det var soligt väder...

Så man kan ju hoppas att de funderar på det. :)

Ja det behövs absolut en klass till. Den pausen var ju något seg...iaf för oss som inte har ett brinnande intresse för hundutställningar och kaninhoppning ;).

Och ja, det var ett underbart väder....till skillnad från idag...

Ja det behövs absolut en klass till. Den pausen var ju något seg...iaf för oss som inte har ett brinnande intresse för hundutställningar och kaninhoppning ;).

För att inte tala om Rått-agility! I lördags promenerad en snubbe förbi oss med en råtta i koppel. Jag var j*kligt glad att kopplet höll på min råttdödar-Russell. :eek:

Hahahahhahahahhaa...DET har jag däremot missat. Tur jag inte hade min JR med för han hade nog fått en hjärtattack om han hade sett en råtta i koppel....hahaha

Ja det kommer fortsätta vara tävlingar på Ribban, återstår ju att se i vilken form det blir. De vill ju framförallt ha EM 2011, det är väl det stora målet.

För att inte tala om Rått-agility! I lördags promenerad en snubbe förbi oss med en råtta i koppel. Jag var j*kligt glad att kopplet höll på min råttdödar-Russell. :eek:

:rofl::rofl::rofl:

Grattis.. hade direktkontakt via telefon med Olgaklara som var på plats och fick refererat varenda galoppsprång som Mister tog. (Annars följde jag via hemsidan på mobilen..) :laugh:

:rofl::rofl::rofl:

Grattis.. hade direktkontakt via telefon med Olgaklara som var på plats och fick refererat varenda galoppsprång som Mister tog. (Annars följde jag via hemsidan på mobilen..) :laugh:

Tur att ingen refererade mina språng då med kameran i högsta hugg, med gravid kompis i före som hade handväskan framför sig för att bereda väg för oss längs Misters väg! :D Tur det finns bildstabilisator i objektivet, jag var något andfådd. :angel:

Här kommer lite bilder på Mister Pooh som utlovat ^^

Dressyren:

010NiklasLindbck-MisterPooh1.jpg

010NiklasLindbck-MisterPooh3.jpg

010NiklasLindbck-MisterPooh10.jpg

010NiklasLindbck-MisterPooh17.jpg

*kl*

Pooh: Hur lyckades ekipaget med bedriften att tappa schabrak & padd i terrängen? :p

Haha, ja just det ja! Minns att jag stod lite på spänn för att hästen skulle börja sparka eller något, men han kunde ju inte brytt sig mindre :)

*kl*

Pooh: Hur lyckades ekipaget med bedriften att tappa schabrak & padd i terrängen? :p

Det kan ja svara på ;)

schabraket gick sönder!!! MH-skit om jag får kalla det d :devil:

men som sagt... han kunde inte brytt sig mindre... men många har frågat hur jag egentligen sadlar :crazy:

många har frågat hur jag egentligen sadlar :crazy:

Sadlingsskskola för Blondiner:

De små lustiga stropparna upptill på schabraket fästes i sadeln...

De små lustiga handtagen nertill på schabraket drar man sadelgjorden igenom....

Dessa små säkerhets effekter gör att schabraket följer med sadel och ekipage runt hela banan....:idea::rofl::devil:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: Pegasus63
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
733
Senast: Badger
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
629
Senast: Grazing
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
607

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka