Ribersborg i sommar!

Sv: Ribersborg i sommar!

Jo jag såg också stoppet på 5an och jag vet att han inte kom längre än till 7an, men vet som sagt inte om han fick två stopp där eller utgick efter ett stopp...

Han blev rejält nockad under ritten på Bookmaker ( halkade till i den svåra Z-svängen...) o såg därför dåligt o mådde nog inte så bra heller... Därför gick det tyvärr inte så bra med Amaretto o han valde själv att utgå.
Bookmaker däremot såg riktigt fin ut! :love:

Han blev rejält nockad under ritten på Bookmaker ( halkade till i den svåra Z-svängen...) o såg därför dåligt o mådde nog inte så bra heller... Därför gick det tyvärr inte så bra med Amaretto o han valde själv att utgå.

:crazy:

Varför ger man sig då ut i terrängen på nästa häst??

Dessutom så är man väl ute efter 3stopp??? Eller är det 4 st internationellt?

Om detta är sant så är det :eek::eek::eek:

Han är tränare och förebild för så många ponnyryttare & juniorer och borde veta bättre

Naej men det är en bra ursäkt till att det inte gick bra med Amaretto eftersom han satsar på OS med den :angel:

:crazy:

Varför ger man sig då ut i terrängen på nästa häst??

Dessutom så är man väl ute efter 3stopp??? Eller är det 4 st internationellt?

Nej det skall vara ute efter 3 stoppet. Om man kollar resultatet så vägrade han ut sig på Amaretto

Senast ändrad:

Fast jag vet inte om de hade riktig koll på när de skrev retired eller eliminated, kan ha blivit fel. Det såg inte ut att vara något större fel på Tobbe när han kom skrittande tillbaka iaf, men jag vet inte. Och att Amaretto ska gå OS känns väl inte så aktuellt.

Varför inte??? Både Tobbe o Amaretto e juh rejält erfarna... Dessutom utgick han juh själv sen så han kände väl att det inte fungerade så bra...

Men han utgick oxå då han väl förmodligen kände att det inte fungerade så bra... Varför ska man stryka sig direkt??? Har man förberett sig inför en tävling så vill man väl starta oxå o antagligen mådde han inte så pass dåligt juh, han är nog så pass proffsig att han själv kan avgöra om han kan starta elle ej själv...

Men han utgick oxå då han väl förmodligen kände att det inte fungerade så bra... Varför ska man stryka sig direkt??? Har man förberett sig inför en tävling så vill man väl starta oxå o antagligen mådde han inte så pass dåligt juh, han är nog så pass proffsig att han själv kan avgöra om han kan starta elle ej själv...

När adrenalinet strömmar fungerar inte omdömet som det borde. Så att det skulle hjälpa att han är "proffsig" vill jag påstå är fel. Visst är det större chans att han väljer rätt än en oerfaren ryttare men fullt ut nej.
Tyvärr har vi alldeles för bra bevis på denna tes. :o

Sen har jag ingen aning om det är så i detta fallet men OM det stämmer och han gett sej ut som någon skrev så är det inte bra!

Jag tror aldrig Tobbe skulle utsätta sig själv eller för den delen just den hästen för någon fara oavsett adrenalin i kroppen eller ej... o oavsett är det hans beslut om han känner sig tillräckligt ok för att ge sig ut på banan juh... Ryttare på den nivån hoppas jag verkligen har så pass mkt vett o erfarenhet att de kan ta rätt beslut i ett sådant läge.
Och fortfarande valde han juh att utgå så han måste juh tagit beslutet på banan då att det inte fungerade... De hinder jag såg honom på (4-halvön) tog han det lugnt på o verkade känna sig för på.
Tycker själv jättesynd om honom att han inte kunde ta sig runt med Amaretto men han fick en bra runda med Bookmaker om man bortser från "stoppen", två halkningar o en utbrytning.

Jag tror aldrig Tobbe skulle utsätta sig själv eller för den delen just den hästen för någon fara oavsett adrenalin i kroppen eller ej... o oavsett är det hans beslut om han känner sig tillräckligt ok för att ge sig ut på banan juh... Ryttare på den nivån hoppas jag verkligen har så pass mkt vett o erfarenhet att de kan ta rätt beslut i ett sådant läge.
Och fortfarande valde han juh att utgå så han måste juh tagit beslutet på banan då att det inte fungerade... De hinder jag såg honom på (4-halvön) tog han det lugnt på o verkade känna sig för på.
Tycker själv jättesynd om honom att han inte kunde ta sig runt med Amaretto men han fick en bra runda med Bookmaker om man bortser från "stoppen", två halkningar o en utbrytning.

Din mening:

Han blev rejält nockad under ritten på Bookmaker ( halkade till i den svåra Z-svängen...) o såg därför dåligt o mådde nog inte så bra heller.

Visar ju verkligen på att han inte borde ha givit sig ut i terrängen, ser man dåligt efter en smäll i huvudet så skall man lägga sig ner och vila för det visar på hjärnskakning

Det är ingen som förringar Tobbe öht, men är det sant så som du skrev så är det bara dumt

Bookmaker såg jättefin ut för övligt, Amaretto såg jag ju bara på det hinder han stannade på dvs 5a

När sporten är inne i den fasen som den är med alla olyckor som sker och som drabbar ALLA dvs både elit världsryttare och blåbär så skall man ta sig en funderare på om det är vettigt att ge sig ut om man fått en sådan smäll i huvudet som du beskriver.

Och nej ibland är man inte så förnuftig som ryttare att man själv kan avgöra det oavsett hur proffsig man än är

Skrev kanske lite klunpigt för med tanke på att han red runt hela banan med Bookmaker var kanske inte smällen så rejäl trots allt... (var ingen hjärnskakning vad jag hörde utan gammal skada fick en smäll) Då borde han juh avbrytit redan där... Anser ändå att han e tillräckligt kapabel o avgöra själv om han vill ge sig ut på nästa häst, framför allt efter allt som hänt den sista tiden... :crazy: Då tänker nog alla en gång extra... o som sagt, Amaretto är ingen häst han riskerar o göra misstag på, han betyder, vad jag förstått iaf, alldeles för mkt för honom...

Senast ändrad:

Så som jag har fattat det så gick han själv ut när han kände att det inte stämmde. Och det är väl ingen som sagt något om att han inte kände sig ok på framridningen?
Jag tycker iaf att det är fel att klandra honom och jag tror inte han skulle vara den enda som skulle fortsatt efter det som hände med häst nr 1.
Klart att man inte ska rida om det inte känns bra, men som sagt, om det känns ok när man rider fram så måste man ju kunna rida.

knapplån

Lite bilder från terrängritten....

http://img.photobucket.com/albums/v314/bazzo_chic/080525004.jpg

080525005.jpg

080525006.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v314/bazzo_chic/080525007.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v314/bazzo_chic/080525009.jpg

080525010.jpg

080525011.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v314/bazzo_chic/080525014.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v314/bazzo_chic/080525020.jpg

080525027.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v314/bazzo_chic/080525030.jpg

Jag tror aldrig Tobbe skulle utsätta sig själv eller för den delen just den hästen för någon fara oavsett adrenalin i kroppen eller ej... o oavsett är det hans beslut om han känner sig tillräckligt ok för att ge sig ut på banan juh... .

Att ryttaren på den nivån INTE har det omdömet det vet vi. Ingen kritik mot någon, vi kan rabbla "bevis". Det är helt normalt att vilja fortsätta. :idea:

Men här är något annat konstigt. Jag skrev OM i mitt svar, Helt klart så stämmer inte det du skrev, du har modifierat det en del i efterhand. Misstänkte att det var något sådant därav mitt OM. :idea:

PS! Och nej det är inte "bara" hans beslut...

. Och att Amaretto ska gå OS känns väl inte så aktuellt.

Jasså ?? Varför inte? Tror nog inte Tobbe håller med dig ;)

Klippt från strömsholm:

Tobias Grönberg kommer och rider senior SM med sin tilltänkta OS häst Amaretto

Han skall väl rida Luhmulen antar jag?

Tobbe rider varken SM eller Luhmühlen som det ser ut nu, så nej, jag tror inte han är så aktuell.

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: Pegasus63
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
733
Senast: Badger
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
629
Senast: Grazing
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
607

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka