Läste du mitt inlägg... om vårdpersonal, som besöker oss i beroendeställning och som betalar 2200 kronor i månaden för hjälp, trygghetslarm och hemvård. Hur trygg skulle du känna dig om du fick besök av ovaccinerad personal, som festar, är ute och reser och lever ett öppet liv. Och ny personal varje dag, morgon och kväll, där vissa sliter upp dörren först och ringer på sen. Jag bor själv, så jag stänger inte och låser toalettdörren varenda gång jag är på toa och toan är precis innanför ytterdörren exempelvis.
Vi inom vårat bostadsområde har haft flera coronasmittade, sjuka och döda brukare i läghenhetshushåll och vårdboenden. Skulle du känna att det var tryggt att få såna besök, eller att dina gamla släktingar får såna besök?
*Det spelar väl ingen roll*, eller????
Vad var det jag behövde förtydliga?
Nu har jag lämnat min åsikt och är nöjd med det. Tack för en trevlig diskussion, där ni kanske kan förklarar hur ni menar och tänker, med exempelvis. "Det spelar väl ingen roll". Eller är det bar JAG, IngelaH som måste punktmarkeras och förklara varenda bokstav, ord, mening och stycke jag skriver. Ingen annan ifrågasatte min åsikt, utan lämnade smileysar och skrev att det var förskräckligt. Så, så otydlig kan jag inte vara.
Jag ber om ursäkt, om jag har missförstått något.