Jag vet de som fått sina sprutor , ändå blivit sjuka, belastat vården och sedan dött- är det mer ok än en ovaccinerad? Jag tycker det blir väldigt mkt fokus på just de ovaccinerades val- jättekonstigt egentligen då de som har åsikter om det egentligen inte har en aning om individen. Ännu märkligare blir det då vaccinerade, nu generaliserar jag en del, i sin iver att få resa och gå på konserter, vaccinerar sig och sprider -sannolikt- mer smitta än ovaccinerade som generellt är försiktiga och följer restriktioner.
Och andra grupper- jag var otydlig, som vanligt, så menade jag inte den ovaccinerade gruppen utan tar ett strå i höstacken bara och voila får upp gruppen rökare. Där fler dör på årlig basis än vad som dött i covid,(döda rökare för tidigt ca 12000 per år)?? där ca hälften behöver någon form av avancerad sjukvård som tar plats och kostar en hel del ( ffa lungcancer, kol).
Det känns väldigt märkligt med spe över ovaccinerade när rökare får belasta sjukvården så , ja menar om rökare inte rökte så skulle vården ha gott om plats till annat. ( så funkar det givetvis in för då dras platser in).