Restaurangtips i Visby?

Dentaku

Trådstartare
På fredag kommer jag att åka till Gotland och tillbringa några timmar i Visby innan vi åker vidare ut på öjn. Det blir rätt lagom att äta middag men senast jag var på Gotland var jag på konferens och lindrigt nykter och den enda andra gång jag varit där var jag grönklädd och åt ärtsoppa ur guldburk.

Finns det några buketips på något trevligt ställe i Visby där man kan äta?

Ja Bakfickan är riktigt bra och alltid gott. Sen gillar jag att stödja de resturanger som har öppet året runt. Du kommer inte att bli besviken

På fredag kommer jag att åka till Gotland och tillbringa några timmar i Visby innan vi åker vidare ut på öjn. Det blir rätt lagom att äta middag men senast jag var på Gotland var jag på konferens och lindrigt nykter och den enda andra gång jag varit där var jag grönklädd och åt ärtsoppa ur guldburk.

Finns det några buketips på något trevligt ställe i Visby där man kan äta?

Surfers alla gånger! Sinnessjukt god mat! Är man ett sällskap beställer man in 5-6 rätter och delar på dem. Verkligen en smakupplevelse!

Annars är fisk- och skaldjursrestaurangen Bakfickan jättemysig (deras fisksoppa en regnig höstkväll är bara :love: ). Charmen med bakfickan är att det är så hemtrevligt! Lite trångt och hjärtligt med supertrevlig personal.

Wallers krog är mer "fin" mat, mer åt finkrog hållet än de andra två. Också jättebra mat, deras långkok de ofta (alltid?) har på menyn är riktigt bra!

På Masters tycker jag maten är god men då jag upplevt dåligt bemötande från personal där så dit går jag inte längre.

Senast ändrad:
Mer än tio år sedan jag var på Bakfickan (och i Visby) nu, men det är det första jag tänker på när någon säger restaurang i Visby. Och tänker på med stor glädje och nostalgi.

Det ska vi ändå göra, vi är bjudna på bröllop och jag ser fram emot maten som kommer att serveras där! :)

Tack för tipset på Bakfickan! Vi bokade bord där, vilket var en himla tur eftersom mindre förutseende personer fick vända i dörren. Bäst av allt tror jag att den svenska bläckfisken var! :d

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 130
Senast: Cattis_E
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 023
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag och min sambo kommer att spendera ett par dagar i Sevilla i höst för att hälsa på kompisar som bor där. Tanken är att vi stannar där...
Svar
11
· Visningar
1 010
Senast: svea
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 862
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar