Restauranger som enbart hänvisar till Instagram på sin hemsida

Det är ändå så att du måste sätta dig ned och göra det, kanske på en dator? Instagram/facbook, som dessutom kan länkas ihop så du postar på båda apparna när du gör ett inlägg, har du i telefonen öppnar appen, klickar på inlägg, tar en bild och trycker på publicera. Sen är det klart. Det är ju väldigt, väldigt enkelt.
Usch vilken mardröm du beskriver!

Jag vill verkligen inte vara hopknuten av Metas plattformar.

Varför skulle jag vilja det?

Varförvsks jag ha en massa appar installerade på min telefon, som håller på och analyserar mitt beteende och riktar reklam till mig?

Googla kan jag göra både på telefon, dator eller surfplatta.

Och dessutom öppna hemsidor.

Jag svarade bara på att det skulle vara krångligt och tidsödande att använda en hemsida, vilket jag verkligen inte tycker att det är. Menyn är redan klar eftersom den antagligen ändå skrivs ut fysiskt till kund, och med ungefär lika många klick som du behöver göra för att posta på sociala medier så har du laddat upp en meny på en hemsida. Vill bara tydliggöra att det verkligen inte är speciellt mycket svårare eller mer tidsödande att använda en plattform som Wix/liknande.

Däremot kan jag inte tala så gott om Meta Business Suite, h'lvete vad svårnavigerat det kan vara! Då är hemsidor mer användarvänligt många gånger. Tycker det är bra att inte sitta i knät på Meta och lägga all sin kommunikation på plattformar man själv inte har kontroll över. Sociala medier och hemsidor är två helt olika medier och forum, och bör hanteras utifrån det.
Ja och varför göra det svårare för funktionshindrade? Har lite svårt att förstå resonemanget om det finns gratis, enkla hemsidor man kan lägga upp enkla menyer och priser på och uppdatera några gånger om året vid behov. att ha specialrätter har väl alla ställen, tycker ändå man bör kunna tillgänglighetsanpassa sin restaurang.

Usch vilken mardröm du beskriver!

Jag vill verkligen inte vara hopknuten av Metas plattformar.

Varför skulle jag vilja det?

Varförvsks jag ha en massa appar installerade på min telefon, som håller på och analyserar mitt beteende och riktar reklam till mig?

Googla kan jag göra både på telefon, dator eller surfplatta.

Och dessutom öppna hemsidor.
Jag googlar alltid restauranger och matställen och kollar hemsidor framför sidor på facebook och instagram. förstår inte vitsen med det andra....

• Gilla
Reactions: Sel
Ja och varför göra det svårare för funktionshindrade? Har lite svårt att förstå resonemanget om det finns gratis, enkla hemsidor man kan lägga upp enkla menyer och priser på och uppdatera några gånger om året vid behov. att ha specialrätter har väl alla ställen, tycker ändå man bör kunna tillgänglighetsanpassa sin restaurang.
Gratis tror jag är svårt att hitta, men med tanke på hur mycket pengar man behöver lägga på reklam och marknadsföring på Meta så är det nog samma pris som att använda de sociala medierna. Att lägga upp en post på Facebook utan att betala för publicering brukade ge en av mina förra arbetsgivare ca 10 visningar på 2300 följare.

Jag vet ju inte hur Facebook fungerar I Sverige, men har ar det manga, manga som har slutat anvanda FB de senaste aret/aren. Aven Jag. Jag tittar bara in nagon enstaka gang, men numera har Jag svart att hitta mina vanner ... Jag ser bara reklam och sadant som jag inte alls ar intresserad I.
Det ar ju tur for oss att restaurangerna har anvander hemsidor sa det ar latt och snabbt att googla restaurangen's namn och staden's namn och dar ar den med meny, priser, och hela koret.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
288
Senast: MiaMia
·
Katthälsa Vi har en liten honkatt sedan ett och ett halvt år tillbaka ungefär. Hon blir tre år i år men hennes exakta ålder är okänd. Hon var...
Svar
6
· Visningar
344
Senast: DeCloe
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 500
Senast: monster1
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
1 007
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025