Resetråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur bokar en resa billigast? Blir det billigare om man bokar resa och hotell själv än om man tar ett paket via resebolag?

Hej nybörjare på sol och bad resor. :D

Sol och bad blir ofta nästan lika billigt att boka charter! Det är också smidigt om man är lite ovan att resa. Det kan dock bli mer personligt om du bokar allt själv! Men som sagt oftast smidigare och kanske tryggare med charter!
 
Någon som har tips på bra restauranger/caféer/barer/klubbar i NYC?

Om man gillar bakverk och en trevlig fika tipsar jag gärna om Pasticceria Rocco på Bleecker St mellan 6 o 7 ave, mellan Carmine och Cornelia St. Litet och gemytligt men svårt att välja bland alla fantastiska bakverkskreationer. :D
Mysigt område att flanera omkring i och gångavstånd till The High Line.
 
Om man gillar bakverk och en trevlig fika tipsar jag gärna om Pasticceria Rocco på Bleecker St mellan 6 o 7 ave, mellan Carmine och Cornelia St. Litet och gemytligt men svårt att välja bland alla fantastiska bakverkskreationer. :D
Mysigt område att flanera omkring i och gångavstånd till The High Line.

Åh låter perfekt! Skriver upp på listan :)
 
Jag tog en liten sväng om till Japan (En vecka i Niseko för snowboard och ytterligare 3 dagar i Tokyo) på väg hem från Australien,, och rekomenderar det till ALLA! Vilken cool stad Tokyo är och gillar man skidor/snowboard - wow Japan alltså vilken snö!

Efter det åkte jag till USA, närmare bestämt Jackson hole, Wyoming (Nära Yellowstone national park och Rocky mountains)
Woooohhhwwwaaa vilket ställe! Vilket naturliv även missivintern! Jag vill definitivt åka tillbaka sommartid!
Cool gammal western-stad sådär med trä-däck som gångvägar utanför och mellan alla små butiker :rofl::love:
 
Wow. Vart gjorde du dom fynden? :)

Jag letar ofta runt bland billiga flygbiljetter, rabatterade charterresor mm. Vid ett visst datum innan avresa verkar det som att charterbolagen slumpar ut biljetterna för att fylla planen, och då är jag där och snor åt mig dem. Är rätt flexibel så behöver inte åka ett visst datum eller till en viss plats.
 
Nu förstår jag ingenting. Sitter och googlar på sistaminuten och får upp resor, säg att det står att den kostar 5000, klickar vidare och helt plötsligt kostar den 11 tusen per person.
Hur kommer det sig?

Och hur gör jag för att hitta sistaminuten där priserna stämmer?
 
Tjoho! Jag är så sjukt glad.
Har fått godkänt från chefen att åka på en kongress i september - i Nashville!
Det blir jag och två kollegor. Fem hela nätter kommer det att bli i staden. Sedan har vi alla tagit en veckas semester i anslutning och tänkte åka till Miami. Planen, som inte är spikad ännu, är 1-2 nätter i Miami och sedan ta en hyrbil ner till Key West. Tanken är att inte köra allt i ett svep utan stanna lite på vägen, kanske ta en övernattning innan vi kommer fram till Key West och bli där några dagar.
Är det någon som varit i Nashville, Miami eller Keys öarna och har några speciella tips?
 
Ska boka flygstol till Grekland
Gärna direktflyg
Vad ska jag tänka på?
Boende och mat är ordnat hos vänner
 
Ska boka flygstol till Grekland
Gärna direktflyg
Vad ska jag tänka på?
Boende och mat är ordnat hos vänner
Kolla på charterbolagen, de brukar kunna ha betydligt billigare flygstolar än de andra bolagen. Charterbolagens stolar brukar generellt inte komma upp på söksidor däremot så du får gå in på respektive hemsida och titta. Kom ihåg att titta ifall baggage ingår eller om det behöver läggas till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
820
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
460
Senast: Myzan87
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 696
Senast: gammalek
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 435

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp