Resetråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag har helt motsatt erfarenhet! Särskilt om man kan vara lite flexibel med datumen.

Ska @Sonic76 till Aten är nog reguljärflyg vettigare dock.
I år har jag reguljärbiljetter för 4 v till Rhodos för 2700, och charterstol för 2 v till Kos för 5000. Första gången jag spräcker den gränsen när det gäller Greklandsflyg. :meh:

Förra året var jag två vändor till Rhodos, 4 v reguljärt och 2 v charterstol. Har för mig att charterbiljetten var en bra bit över 1000 kr dyrare.

Charterstolarna har blivit dyrare och dyrare de senaste åren, det märks att de helst inte vill sälja dem.
 
Charterstolarna har blivit dyrare och dyrare de senaste åren, det märks att de helst inte vill sälja dem.
Jag har jobbat i ett svenskt charterbolag. Det är klart man hellre vill sälja paketresor. Om man som kund dock har (ibland ganska mycket) is i magen och köper flygstolar nära inpå avresedatum kan man få dem för nästan inga pengar alls då en såld flygstol såklart är bättre än ingen såld flygstol :)
 
Jag har jobbat i ett svenskt charterbolag. Det är klart man hellre vill sälja paketresor. Om man som kund dock har (ibland ganska mycket) is i magen och köper flygstolar nära inpå avresedatum kan man få dem för nästan inga pengar alls då en såld flygstol såklart är bättre än ingen såld flygstol :)
Självklart vet jag det. ;)

Men det lät inte som om sista minuten var vad hon var ute efter, utan en planerad resa.
 
Har någon varit i Wien och kan ge tips på sevärdheter och boende? Har redan planerat att besöka Spanska ridskolan:)
 
Sommarens stora resa är äntligen färdigbokad. Nu undrar jag om någon har tips på saker att göra i Peru och Ecuador? Det handlar om enstaka dagar/halvdagar då vi har luckor i programmet i Lima, Arequipa, Puno, Cuzco och Quito.
 
Sommarens stora resa är äntligen färdigbokad. Nu undrar jag om någon har tips på saker att göra i Peru och Ecuador? Det handlar om enstaka dagar/halvdagar då vi har luckor i programmet i Lima, Arequipa, Puno, Cuzco och Quito.
Om ni är kulturhistoriskt intresserade kan jag rekommendera pyramiden Huaca Pucllana i Lima. Där finns också bra museer. Och att åka ut till något ställe där det går att se på utsikten över Stilla havet är fint!
 
Ni som varit i Indien..... Fungerar det med "svenska" kontakter eller måste jag ha en adapter....

Det ska fungera med svenska kontakter! Indiens kontakter har ofta flera hål men det är bara plugga in i två valfria ;)
OBS. att det ofta sitter en av/på knapp vid sidan om uttaget!!
 
Är det någon som varit i Nashville, Miami eller Keys öarna och har några speciella tips?
Miami och Key West var jag i i januari. Miami var för stort och stökigt för mig, men Key West var toppen. Vi bilade, bokade rabatterade hotell från dag till dag. Är det något speciellt du vill göra. förlåt för att jag inte gör frågetecken men jag har skadat armen och kan inte.
 
Är det nån som kommit fram till Samarkand och har något att berätta om det?

Ja, jag. Otippat va. En helt fantastisk resa, en av mina bättre. Förutom Samarkand besökte vi också Khiva, Bukhara och Tashkent. Just huvudstaden behöver man inte vara så länge i, men resten av landet. Nyfikna och trevliga invånare, bra mat, fantastisk arkitektur. Ett tips är att ha en bra guide så att man inte susar förbi en massa intressant av misstag. Ha med en sjal också som du kan svepa om håret om du vill gå in i någon byggnad av religiös betydelse.
 
Vi har bokat en stuga på Åland i sommar och där ska vi träffa mammas syskon. De är från Finland.

Diamond Pethead
Var ligger den stugan? Jag älskar verkligen Åland, framförallt norra Åland; Geta, Dånö etc. Hyrde stuga ett år, nästa år fick vi låna ett sagolikt, ABSOLUT sagolikt ställe ensamt högt uppe på en klippa med utsikt över havet. Den resan var ovärdelig.
 
Tar examen nu till sommaren och det skulle jag vilja fira med en resa. Just nu spelar det ingen roll om jag åker själv eller med sällskap, jag vill bara iväg!
Budgeten ligger på ca 10'000:- och de enda önskemålen på tips är att det inte är London då jag varit där ett par gånger nu och att det helst ska kunna gå att ta sig fram hyfsat på engelska och som ensam tjej :)
Bläddrar efter inspiration på Pinterest men vill hellre höra om tips från er som faktiskt varit på plats på ställen ;)
 
Sommarens stora resa är äntligen färdigbokad. Nu undrar jag om någon har tips på saker att göra i Peru och Ecuador? Det handlar om enstaka dagar/halvdagar då vi har luckor i programmet i Lima, Arequipa, Puno, Cuzco och Quito.
Quito är i mina ögon en sån där stad som man landar i och sen tar sig ifrån så fort som möjligt.:angel: Kallt, fult och med extremt hög brottslighet. Har bara bott där ett par nätter i anslutning till flygtider så jag har inga tips om direkta närområdet, men skulle ni få en lucka på ett par dagar, kan det vara värt att ta bussen till Banos. Det är en fantastisk by som ligger vid foten av en aktiv vulcan. Omgivningen är jättevacker med vattenfall och grönska. Det finns en mängd olika aktiviteter och utflykter man kan göra, exempelvis bad i varma källor, rafting, ridning, djungelturer osv. Helt klart värt ett besök, men bussturen dit från Quito tar ca fem timmar.
 
Planerar just nu för sommarresan och det blir Italien i år. Flyger dit och hyr en bil för att åka runt i Toscana. Fick en snilleblixt om att även åka över till Elba och tillbringa några dagar där, men jag tycker att det är svårt att få fram någon bra info om de olika orterna på ön, det står mer om naturen och stränderna. Det är klart att man kommer åka runt en del på ön, men vi vill ha en bra utgångspunkt att bo på. Någon som har varit där och kan tipsa om en fin ort, med lite aktivt nöjesliv och bra restaurangutbud på kvällarna?
 
Vi ska nog åka någonstans en vecka i juli. Någon som har förslag på var? Relativt kort restid önskas (från Göteborg). Helst inte Italien eller Spanien.
 
Quito är i mina ögon en sån där stad som man landar i och sen tar sig ifrån så fort som möjligt.:angel: Kallt, fult och med extremt hög brottslighet. Har bara bott där ett par nätter i anslutning till flygtider så jag har inga tips om direkta närområdet, men skulle ni få en lucka på ett par dagar, kan det vara värt att ta bussen till Banos. Det är en fantastisk by som ligger vid foten av en aktiv vulcan. Omgivningen är jättevacker med vattenfall och grönska. Det finns en mängd olika aktiviteter och utflykter man kan göra, exempelvis bad i varma källor, rafting, ridning, djungelturer osv. Helt klart värt ett besök, men bussturen dit från Quito tar ca fem timmar.
Ha ha! Tack :D även om det inte var vad jag hoppades på att få höra. Jag har inte programmet framför mig nu men tror att vi ska till Banos ändå, med guide. :) Får se fram emot det då!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
820
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
460
Senast: Myzan87
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 696
Senast: gammalek
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 435

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp