Resetråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köra själv till Österrike i sommar? Är det rimligt att tro att jag orkar det utan att det tar för lång tid? Vi har begränsat med tid och 245:an gör inga 160 på autobahn och komforten är inre mycket att hurra för
Sambons körkort drar ut på tiden och jag har liksom längtat sedan i höstas för att gå gå på alpvandring med hunden.
Flyga går inte med hunden.
Finns det något kul alternativ närmare( inte Sverige och Norge)?
Enligt Eniro tar det 15-ish timmar att köra Skåne - Österrike. Det hade jag klarat att köra själv med en övernattning längs vägen. Dock att tänka på är att det kan bli ordentliga köer på Autobahn så det kan lätt bli ett antal timmar till.
 
@escodobe en googling på vandring norra Tyskland gav också intressanta resultat. T ex verkar Elbsandsteingebirge (!) jättefint.
 
Enligt Eniro tar det 15-ish timmar att köra Skåne - Österrike. Det hade jag klarat att köra själv med en övernattning längs vägen. Dock att tänka på är att det kan bli ordentliga köer på Autobahn så det kan lätt bli ett antal timmar till.
Ja jag kör från Göteborg. Jag vet ju att han inte orkar köra så långa pass men ned till färjan får vi väl turas om.
 
@escodobe - är Autozug ett sätt att korta körtiden? Det spar förmodligen tid också. Hundar tycks vara tillåtna men jag vet inte hur rastning kan organiseras.

Vid ett besök i Rom hade en av de jag umgicks med där bilen med eftersom
hen skulle fortsätta till Frankrike. Hen körde till norra Tyskland och körde ombord på tåget där. Enligt hen själv gick hen och lade sig i Tyskland och vaknade i Italien - med bilen.
 
Tänkte inte på att det blev trådkap när jag skrev i den andra tråden, skriver här istället =) Någon som har tips om Lissabon? =)

//r
 
Tänkte inte på att det blev trådkap när jag skrev i den andra tråden, skriver här istället =) Någon som har tips om Lissabon? =)


//r
Inga direkta tips om centrala stan, men det går enkelt att ta buss till andra sidan tejo och de fantastiska stränderna i Costa de Caparica :love:
Pasteis de nata Är ett måste också :d
 
Kom just hem från Palestina igen, som vanligt med många otäcka berättelser men ack så fantastisk resa och så många möten med underbara människor som berikat mitt liv.
Ja just det, 95 kilos mig sprang marathon i Betlehem också. Vägde inte 95 kilo efter det kan jag säga.
dsc_0275.jpg
dsc_0289.jpg
img_1575.jpg
img_1497.jpg
dsc_02756.jpg
 
@LillaMy84 tack så mycket för tipsen! Det behöver inte alls vara i centrala stan, vi funderar på att boka ett par nätter i Lissabon och sen bo på ställen utanför lite också =) Vi vill gärna bada, det går kanske inte i Lissabon utan man får ta sig lite utanför? Ska kolla upp Costa de Caparica, låter bra att det går enkelt att ta buss! Ska kolla in de andra med, vad är det för nåt, en restaurang? =)Vi har tänkt åka i slutet av augusti kan kanske vara bra o skriva med.

//r
 
Senast ändrad:
Tack, kan rekommendera att åka dit, men då inte bara besöka Israel utan även besöka Palestina och ta del av folkets historier. Vi åker igen och springer nästa år, häng på :)
Åh det låter fantastiskt! :)

Palestina lockar mig mer än Israel för övrigt :).
 
@LillaMy84 tack så mycket för tipsen! Det behöver inte alls vara i centrala stan, vi funderar på att boka ett par nätter i Lissabon och sen bo på ställen utanför lite också =) Vi vill gärna bada, det går kanske inte i Lissabon utan man får ta sig lite utanför? Ska kolla upp Costa de Caparica, låter bra att det går enkelt att ta buss! Ska kolla in de andra med, vad är det för nåt, en restaurang? =)Vi har tänkt åka i slutet av augusti kan kanske vara bra o skriva med.

//r
Pasteis de nata Är en bakelse, finns att köpa på de flesta ställen. Har fått för mig att Pasteis de belem är ett känt ställe att köpa dem på :) Ligger ju hyfsat nära torre de belem också, som ju är en sevärdhet :)

Antingen kan man ta tåg(pendel) till Cascais eller över bron (går att åka båt också, men då blir det byten.. Inget avancerat dock och till och med jag, som aldrig åker kollektivt hemma, hanterade att göra det:D) om man vill bada.

Klassiker att göra i stan är ju att åka spårvagn nr 28,men se på riktigt till att ha värdesaker väl undangömda då det är mycket ficktjuvar :)
 
@LillaMy84 Aha okej, tack för tipsen! Ja, både åka till Cascais och åka spårvagn har vi tänkt göra! Tack för varningen, ska se till att gömma undan värdesakerna =)
Du (eller någon annan) har inga tips på bra (budget)hotell? =)

//r
 
@LillaMy84 tack så mycket för tipsen! Det behöver inte alls vara i centrala stan, vi funderar på att boka ett par nätter i Lissabon och sen bo på ställen utanför lite också =) Vi vill gärna bada, det går kanske inte i Lissabon utan man får ta sig lite utanför? Ska kolla upp Costa de Caparica, låter bra att det går enkelt att ta buss! Ska kolla in de andra med, vad är det för nåt, en restaurang? =)Vi har tänkt åka i slutet av augusti kan kanske vara bra o skriva med.

//r
Sen har du ju portugisiska ridskolan på överkomligt avstånd i jardins de Nacional de queluz I Sintra, där man kan se på träningar bla :)
 
@LillaMy84 Aha okej, tack för tipsen! Ja, både åka till Cascais och åka spårvagn har vi tänkt göra! Tack för varningen, ska se till att gömma undan värdesakerna =)
Du (eller någon annan) har inga tips på bra (budget)hotell? =)

//r
Jag är rätt godtrogen och alltid tänkt att såna varningar är typ mest för sakens skull.. Men faktiskt tror jag att de har en hel del substans där, tyvärr. (vill absolut i te avskräcka eller skrämma upp, bara uppmärksamma :) )
 
@escodobe - är Autozug ett sätt att korta körtiden? Det spar förmodligen tid också. Hundar tycks vara tillåtna men jag vet inte hur rastning kan organiseras.

Vid ett besök i Rom hade en av de jag umgicks med där bilen med eftersom
hen skulle fortsätta till Frankrike. Hen körde till norra Tyskland och körde ombord på tåget där. Enligt hen själv gick hen och lade sig i Tyskland och vaknade i Italien - med bilen.
Jag vet att jag googlade på det för ett tag sedan, men spolade det. Nu minns jag inte varför.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
820
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
460
Senast: Myzan87
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 696
Senast: gammalek
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 435

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp