Resetråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sri Lanka? Solsäkert, turkost vatten och turistmässigt som Thailand för kanske 20 år sedan, på gott och ont. När vi var där för några år sedan besökte vi en 1 km lång kritvit sandstrand. Vi och två hundar var enda besökarna. 30 minuters resa från "stan".

Vill man ha direktflyg är charter enda alternativet. Annars lättast att flyga med Emirates via Dubai eller Qatar via Doha.

Vågar man vara lite spontan och verkligen vill ha sol och bad skulle jag först åka till Sri lanka och sedan väl på plats köpa en avstickare till Maldiverna. 1,5 timmes flygresa från Colombo och MYCKET billigare än att åka till Maldiverna från Sverige.

Ja kanske! Tack för tipset! Min chef var där i vintras, ska fråga ut hen om allt! :D
 
Jag tycker att du ska åka till Phu Quoc, Vietnam och kolla upp det åt mig! Det är ett av mina framtida mål för vinterresan. Sri Lanka går också bra.;)

Nästa år blir det troligtvis Thailand (Kata) för min del. Ska åka med hela stora familjen, föräldrar, barn och barnbarn, och då vill man gärna ha det lite enkelt och hyfsat turistanpassat så att det funkar för alla. Dessutom är jag fortfarande väldigt glad i Thailand trots att jag har varit där många gånger och trots att jag har ganska många andra ställen att jämföra med. Inte så spännande kanske, men varmt och skönt, god mat, härliga utflyktsmål och trevliga människor. Det känns lite som att komma hem varje gång.:love:

Tack för tipset! Har dock hört massa stories om att det regnar en massa i Vietnam... eller kan du intyga ngt annat @pepp ? ;)
 
Jag och mor funderar på Aruba till nästa vinter. Någon som varit där? Är det något att rekommendera eller borde vi lägga våra pengar (som ändå är en rejäl slant) på att åka någon annanstans?
 
Jag och mor funderar på Aruba till nästa vinter. Någon som varit där? Är det något att rekommendera eller borde vi lägga våra pengar (som ändå är en rejäl slant) på att åka någon annanstans?

En kompis har varit där! Kritvita stränder, turkost vatten, paradis-aktigt. MEN väldigt exploaterat och enormt mkt (rika) amerikaner! Inte så genuint tyckte hon, och dyrt! Stora ocharmiga hotellkomplex osv. Inte hennes kopp the även om stränderna och klimatet var fantastiskt!
 
En kompis har varit där! Kritvita stränder, turkost vatten, paradis-aktigt. MEN väldigt exploaterat och enormt mkt (rika) amerikaner! Inte så genuint tyckte hon, och dyrt! Stora ocharmiga hotellkomplex osv. Inte hennes kopp the även om stränderna och klimatet var fantastiskt!
Bilderna på alla stränder är ju to die for! :love: Men mina farhågor var väl just de du beskrev och att det inte finns tillräckligt att göra i två veckor (dvs när man har tröttnat på långa strandpromenader och sol och bad)
 
Mamma och jag har hittat en rundresa i september/oktober till Eoliska öarna. Nån som varit runt där?
Verkar bli fullbokat rätt fort om man ska avresa från Stockholm dock :meh:. Och vi kan inte boka riktigt än.
 
Håller på att planera vinterresa. Tänkte åka i januari-mars nångång. Tanken är att helt enkelt koppla av och chilla. Vita stränder, turkost vatten, runt 30 grader, solsäkert är väl kravet. Helst inte totalt turistanpassat.. Vill inte ha all inclusive eller likn. Helst direktflyg (då kanske det blir charter?) eller vi vill iaf undvika hundra krångliga mellanlandningar. Tips? Lite småsugen på att återvända till Jamaica igen, men samtidigt vore det kul att testa ngt nytt!

Sri Lanka eller Tobago? Kanske Mocambique för den äventyrlige...
 
Mamma och jag har hittat en rundresa i september/oktober till Eoliska öarna. Nån som varit runt där?
Verkar bli fullbokat rätt fort om man ska avresa från Stockholm dock :meh:. Och vi kan inte boka riktigt än.
Vi har inte varit där, men jag kollade upp det förra året och det är inte särskilt svårt att resa där själv:) om ni missar just den rundresan alltså.
 
Är det någon som har erfarenhet av de rundresor i Turkiet som turkiska staten/turistbyrån(?) sponsrar? Resorna är alldeles löjligt billiga, inte ens 2000 kr per person för en vecka med flyg, boende på 4/5-stjärnigt, frukost och chartrad buss. Jag funderar på att släpa med min gamla mor och uppleva den turkiska landsbygden i september/oktober.
 
Drömmer om Edinburgh Fringe i sommar. Saknar troligen både tid, pengar och resesällskap dock :down:
Har du varit på the Fringe förut? Eller i Edinburgh? Jag tänker att det inte behöver bli så dyrt, många shower och föreställningar är gratis, och om du skulle kunna tänka dig att bo på hostel så behöver du inte bekymra dig om resesällskap heller :D
 
Jag och mamma har som tradition att åka på en resa varje vår. Nåt klassiskt turistigt resmål, men där vi försöker att välja lite mindre hotell. Förra året var vi på Rhodos och bodde på världens mysigaste bed & breakfast i gamla stan, med massor av gölliga katter, en terass på taket och allmänt supertrevligt!
Nu åker vi om 2 veckor till Palma. Ska bo på ett hotell i en gammal borg i gamla stan. Några tips?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
820
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
460
Senast: Myzan87
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 696
Senast: gammalek
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 435

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp