R
Raderad medlem 68338
Själv börjar jag nu räkna ner till vår typiska Mexico-resa i januari. I år har vi gått all in på kontraster och valt att spendera en vecka på Holbox, som jag tror kan bli lagom stillsamt för att vila ut oss efter flygresa och ett mycket hektiskt halvår. Ser fram emot att bo precis på stranden, vandra runt i långgrunt vatten och framför allt att se allt fågel- och djurliv. Fasar lite inför flygresan med vår mycket aktiva 2-åring, men får köpa stort batteripack och försöka hitta massor av nedladdningsbara klipp...
Andra veckan blir däremot stort resort med AI i Cancun, där vi inte heller varit tidigare trots många tidigare resor till Mexico.
Någon som turistat runt Cancun och/eller Holbox som har tips på roliga utflykter och sevärdheter "åt det hållet"? Vi har bra koll på söder om Playa del Carmen (Tulum, Akumal, upplevelseparkerna och cenoterna, Cozumel osv) men absolut noll koll på Cancun och norrut. Isla Mujeres har vi bott på tidigare, och tror att det är ganska likt Holbox så det skippar vi nog denna gång tror jag.
Vi släpar på en mycket pigg och aktiv två-åring (eller snarare: försöker springa ikapp en mycket pigg och aktiv två-åring) så gärna lite barnvänligt, även om vi kan dela upp oss lite (reser med ett par vänner).
Vet inte om mitt svar kommer för sent men jag har varit i Holbox! Sjukt vackert och lugnt och fridfullt. Nästan väl lugnt men perfekt om man vill koppla av!