Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Både Valencia och Porto är urtrevliga städer! Jag föredrar nog Valencia, blev helt kär i stan när jag var där. Riktigt skön feeling liksom.Fått för mig att jag vill till Valencia, Porto eller Zürich Kommentarer på det?
Både Valencia och Porto är urtrevliga städer! Jag föredrar nog Valencia, blev helt kär i stan när jag var där. Riktigt skön feeling liksom.
Min mamma var där för några år sedan, hon gillade det verkligen. Väldigt trevliga människor. Tydligen minst lika nyfikna på turisterna som turisterna var av Iran.Jag har hittat ett nytt ställe att vilja åka till (man måste drömma lite också). Iran.
Har någon varit där? Jag har läst på lite och undrar mest antal dagar man ska lägga där. Jag har hittat att jag skulle vilja besöka Isfahan, yadz och shiraz i första hand. Men hur många dagar är ”ok” på varje ställe?
Är Teheran värt att se?
@voltis Det enda som kommer vara billigt blir flygresan i såna fall . Schweiz är urfint (jag har själv bott i Genève ) men gräsligt dyrt.
Jag gillade Porto tusen gånger mer än Lissabon när vi var där. Porto är litet, mysigt, lugnt, vackert. Lissabon kändes bara stort och skitigt och ruffigt. Men väldigt många gillar ju Lissabon så skulle ni åka dit blir ni säkert nöjda också .
Valencia är större och känns absolut större. Men det är ändå en lugn och skön stad tycker jag. Typ som ett mindre, lugnare och trevligare Barcelona .litet lugnt och mysig låter mer som oss Om du jämför valencia och porto då? Är Valencia hyfsat lugnt med?
Jag kan inte jämföra med Valencia, men jag instämmer verkligen i att Porto är fint, mysigt, tryggt och ja, underbart på ett väldigt ombonat vis.litet lugnt och mysig låter mer som oss Om du jämför valencia och porto då? Är Valencia hyfsat lugnt med?
Restaurangtips eller tips på saker att göra i London i helgen?
@elefanten
Svårt att rekommendera när man inte vet vad du/ni tycker om att göra eller om du varit i London innan, men här är några av mina favoriter iaf
Restauranger: Hawksmoor Seven Dials
Saker att göra: köpa nötter och mata ekorrar i Hyde Park, gå på Harrods matavdelning (bara för att där är så fint) och kolla julskyltningen om den är färdig, gå på Tower of London
Stadsdelar/områden att besöka: Camden town/Camden market, Picadilly circus, Notting Hill, Covent garden, China town
Shopping: Regent Street, Carnaby street
Dom olika stadsdelarna/områdena ger olika upplevelser, värt att kolla upp vad som passar dina/era intressen
Älskar London
Ja det gör jag hela vägen med ett byte i Doha. Jag flyger i ekonomiklass men det jag läst och sett om dem verkar himla bra. All mat och dryck ingår t.ex. Hittade en video på youtube där de flög med ett likadant plan så nu är jag lugnare vad gäller flygresan.@marti130 Flyger du med Qatar Airways? I såna fall får du en otroligt trevlig flygning med suverän service och god mat.
På ditresan har jag fyra timmar så det är ju rätt bra när man inte hittar... Kan ju inte direkt springa till gaten numera. På hemresan är det två timmar men då kanske jag kommer ihåg lite från ditresan .@marti130
Min man mellanlanda i Qatar för inte länge sen, han sa den är fin och stor Hur länge har du å vänta där? Jag hade försökt hitta nånstans å sitta och slappna av. Kanske gå runt och se en del också så blodet pumpas runt.