Jag är - nyfrälst pga min nya elcykel - sugen på en helg i typ Fredrikshamns eller Kiel-regionerna (pga lätt att ta sig med färja) på cykel. Funderade på Laesö en stund, men färjorna dit stämde så illa med Göteborgsfärjan att det inte funkar för en helg (fre-sön), Skagen är jag inte så sugen på, min erfarenhet av Skagen i maj är att det är som Ullared fast i Danmark med oätliga, pyttesmå räkor. Typ. Ja, det var typ 15 år sedan jag var där och då tyckte jag bara att det var patetiska "gamlingar" i hela byn och att det spelades dålig Eurovisionmusik på alla barer.
Vad finns det för fina små pärlor i respektive region som två vuxna som uppskattar att bo bra, äta bra, cykla och se fina miljöer, gärna bada och som inte cyklar landsväg = vill liksom cruisa fram i maklig fart med en flaska kyld Sancerre i cykelkorgen kan vilja besöka?
Vad finns det för fina små pärlor i respektive region som två vuxna som uppskattar att bo bra, äta bra, cykla och se fina miljöer, gärna bada och som inte cyklar landsväg = vill liksom cruisa fram i maklig fart med en flaska kyld Sancerre i cykelkorgen kan vilja besöka?