"reservdelar"

H

Heira

Hästen lyckades trampa på ena tygeln häromdagen så lädersnöret som fungerar som "spänne" vid bettringen gick av! (nån som förstod det där? Lädersnöret man knyter altså.. ;) )

Kan man hitta såna snören i passande längd någonstans? Och vart?

Sv: "reservdelar"

Vet inte var man kan hitta sådana men det måste väl kunna gå att köpa ett vanligt läderband att sätta där,,,eller kanske skära till själv från nån gammal lädersak...

Om inte så är balsnören bra till det mesta;) :D

Jo, jag tänkte att jag nog fick ta ett balsnöre som nödlösning tills jag hittat något annat, men det blir ju inge vidare snyggt... ;)

Ett vanligt lädersnöre har jag också funderat på, men är det tillräckligt starkt tror du? Vill ju inte sitta med ena tygeln i handen helt plötsligt. ;) *s*

Är det bara jag som lyckats med att ha sönder snöret på tygeln? ;):angel:

Sådana resrevdelar har jag inhandlat på Mils*a western!

Annars kan man ibland hitta läderskosnören hos sin lokala skomakare.

nej...jag skulle inte tro att du är den enda som lyckas ;)
jag tror att ett vanligt läderband funkar...det är nog tillräckligt starkt, eller jag brukar iaf inte dra så hårt att det skulle kunna gå av :D

Liknande trådar

Hästvård Min häst är ju rätt dålig på att äta. Inte nog med att han ofta får foderstrupsförstoppning (utredd på alla sätt utan direkt resultat...
2
Svar
34
· Visningar
1 788
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 530
Senast: Freazer
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
1 077
Senast: cili
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 299
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18